• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Ja man får försöka se det positiva, men det är svårt. Tack för peppen. 
    Känns så otroligt skört att dom bara har en läkare. Räcker ju med att han blir sjuk så skiter det sig igen. Ett till orosmoment att lägga till hela processen. 

• Pea593

Okej va skönt att ni fick tid så snabbt. vilken Livioklinik är det? 
    I Falun verkar dom ha delvis öppet på lördagar men inte söndagar.

• Pea593

Va härligt att ni fick så många ägg! Hoppas så många som möjligt blir befruktade. Håller tummarna! 

• Pea593

välkommen Flowerpower. Va intressant att få föja din resa också.
    Nu ÄNTLIGEN har jag fått göra min frysåterföring med det enda ägget vi lyckades frysa. Nu startar ovissheten och dom jobbiga ruvardagarna.
    Men jag är så glad att det blev av den här månaden och att ägget såg prima ut!! 

Ge mig gärna tips på aktiviteter och sysselsättning de kommande dagarna då att tiden går lite snabbare till den 27e!

• Pea593

Hej! Jag går också och Ruvar. Dag 4 idag.. och tiden går såååå långsamt. 
    Fick ett fryst 5dagars tillbaka i fredags och har testdag den 27e. 
    Hur länge var eran odlad som ni fick tillbaka? Men tanke på att ni har testdag en dag efter mig? 

• Pea593

Det är vårat andra försök. Fick tillbaka ett 3 dagars i Januari som inte tog sig. Och detta som jag nu förhoppningsvis bär på är vårt enda från frysen. 

Konstigt att det är så olika testdatum. Vilken klinik går ni hos? 

Tack!! Håller tummarna för er också! Glad

• Pea593

Iseeyou - förstår att det inte kan vara billigt, så hoppas det tar sig för er nu! 

Jag går via landstinget på Livio i Falun. Detta är vårt första försök som vi fick ut 2 befruktade ägg från. 
    Några känningar ännu? 

• Pea593

Iseeyou: Å va skönt att plussa redan på ruvardag 6 och slippa gå och fundera. Jag är på dag 6 nu men törs inte testa. Är så rädd att bli besviken.
    Fick du starkt plus då?

Jag har känt både mensvärk och brännande/svidande känsla i ryggslutet i ett par dagar. Och väldigt svullen om magen. Men antar att det är progesteronet som spökar. Inga andra symtom. Sen känner man ju efter nåt galet så jag vet inte vad som är vad längre. 

Tänkte kanske tjuvtesta på lördag. På RD8 för det är dagen innan BIM. Men vet inte om jag törs. 

• Pea593

Tack för dom orden Smilla93 känns så skönt att höra lite solskenshistorier. Idag har jag inte kännt ett smack om tänkt att det är kört. Då var det extra skönt att läsa ditt inlägg :) 

• Pea593

Hej alla! Var längesen jag skrev här nu. Gjorde ett FET den 14/4. Tjuvtestade negativt ruvardag 9 och gav upp hoppet. På den officiella testdagen testade jag svaaaaaaaaagt plus. Alltså så svagt att jag tänkte att det skulle vara ett spökstreck. Tog såklart fler tester, då med "RFSU testa ofta" och dom var helt blanka. Ställde återigen in mig på att det misslyckats med vårt enda ägg i frysen. 

Ringde kliniken och dom bad mig testa om nu på tisdag. Meeeen tjuvtestade såklart imorse ändå. Nu med Clearblue digital. Och det visade till min stora chock GRAVID 1-2!!!
    Kan det verkligen stämma? 

Mina tankar är just nu att det borde stå fler veckor än 1-2. Jag har en del brungrå flytningar sen igår som oroar mig... Borde inte testet visat starkare på testdagen ??(alltså ruvardag 13) 

Är såklart överlycklig över att efter 2,5 års försök äntligen få ett plus. Men oron tar liksom över. 
    Är ju rädd att detta är ett tidigt missfall. 

Sorry för långt inlägg och pessimism. Jag är förstås överlycklig, men jag har så himla svårt att tro det.
    Dessutom har jag inga symtom alls. 

Behövde bara skriva av mig detta. Då tankarna snurrar till max här inne. 

Kram på er! 

• Pea593

MelMyself: ska ringa kliniken imorgon när dom öppnar igen och fråga. Känns så himla ovisst och pendlar verkligen mellan hopp och förtvivlan. Ska även ta ett nytt CB digital test imorgon och se om det har ökat i veckor. 

Ostronflickan: Tack så mycket. Det känns helt sjukt att ha fått ett plus. Har aldrig fått ett plus någonsin tidigare. Men pga det svaga strecket och spottings som bara ökar så känns det rätt hopplöst. Men jag hoppas jag är en av de "mot alla odds" personerna som man läst om, där det gått vägen ändå. 

Och stort grattis till så bra resultat av äggplocket. Måste kännas som en sån lättnad att veta att man har ett gäng i frysen. Dessutom så långt odlade. Men hoppas såklart att det du ruvar på nu är ditt guldägg:) 

• Pea593
    Babyddust skrev 2024-07-26 11:40:32 följande:

Hej alla!! Ska nästa vecka på tidigt ultraljud (slutet vecka 7), men är väldigt pessimistis tyvärr.. det enda symptomet jsg har är lite onda bröst, absolut inget illamåend.. när jag läser på olika forum verkar det som om många missfall/MA ter sig just så att symptomen inte blir så svåra.. finns det nån som lyckats utan illamående och som mått bra?☺️ 

Hej! Jag har knappt haft ett enda symtom förutom lite  ömma bröst. Lite diffust illamående då och då som nästan bara känts som inbillning. I vecka 8 fick jag se ett litet pickande hjärta. Och idag är jag i vecka 12. Det kanske är vanligast med symtom när man läser vad andra skriver på nätet, men långt ifrån alla mår dåligt. 
    Jag mår hur bra som helst! 🙂
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023