Inlägg från: Anonym (Undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar)

Kan killen kräva faderskapstest?

Har kollat igenom tidigare trådar men hittar inget som är jämförbart. Så här är läget: Tjejen får veta väldigt sent att hon är gravid (typ 7 mån) och har ingen relation med killen idag. De har haft sex vid ett enstaka tillfälle då hon kan ha blivit gravid. Kan killen kräva ett faderskapstest för att fastställa att han är fadern? Eller görs det ?automatiskt? i sånna här fall? Eller är det mamman som begär faderskapstes? Hur går det till att begära ett sådant och vem kontaktar man? 

• Svar på tråden Kan killen kräva faderskapstest?
  • Anonym (Undrar)

I det här fallet har tjejen och killen aldrig haft någon stadigvarande relation. Utan endast träffat varandra sporadiskt några gånger de senaste året. 

Räcker det med att tjejen påstår att killen är fadern? Killen medger att de har träffats. 

Hur går man ens tillväga en sån här gång? vem ska de kontakta för att prata om situationen?

Kan mamman vägra att inte låta killen (om han pekas ut som pappa) träffa barnet? 

Killen behöver förmodligen viss stöttning i sitt faderskap ifall han är fadern. Tjejen också.

• Anonym (Undrar)

?jag menar så här: Räcker det att tjejen pekar ut killen som fader eller göra i sånna här fall alltid faderskapstes? Och kan man ev göra ett sådant innan barnet föda el vid förlossningen? 

Inte optimal situation för någon av dem här. Graviditeten upptäcktes ju först i 7 mån. 

• Anonym (Undrar)

Menar givetvis att faderskapstest göra obligatoriskt om det är osäkert om vem som är fadern. Och om de ej bor ihop eller har en relation. Eller ens har haft. 

• Anonym (Undrar)

Varför jag undrar behöver jag nog inte redogöra för här. Men i detta fall är det väldigt troligt att killen vill att det görs ett faderskapstest för att fastställa om det han som är fadern eller ej. Jag ville veta hur det går till och vem som kan begära att få det gjort. 

• Anonym (Undrar)

Troligen ingen annan som kommer att ta på sig faderskapet här. 

• Anonym (Undrar)

Notera att jag inte skrivit att det är troligt att killen här kommer vägra ett faderskapstest utan snarare tvärtom då det är lite osäkert när barnet kom till. Visste inte om tjejen kan utpeka killen som pappa UTAN faderskapstest.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Klart) skrev 2022-12-26 20:56:53 följande:

Om jag hade varit en man i den situationen,så skulle jag krävt faderskapstest .För det avsett om jag vill ha kontakt med ungen eller inte ,så måste jag betala i 18 år och då vill jag veta om detta är mitt barn.

Jag tänker nog så här också.
  • Anonym (Undrar)

Misstänker här att den killen som tjejen utpekar som pappa inte gärna kommer att på sig faderskapet utan att först göra ett faderskapstest. 

• Anonym (Undrar)
    Anonym skrev 2022-12-26 21:11:43 följande:
    Nej, killen kan inte kräva ett faderskapstest.
    Jasså inte? Så då kan en tjej som blir gravid peka ut flera killar som potential fader då men ingen av de utpekade kan begära faderskapstes? Motsatta bud här i tråden. 
Svar på tråden Kan killen kräva faderskapstest?