Kan killen kräva faderskapstest?
Enda gången jag vet att man inte bara kan "kräva" ett faderskapstest är om någon annan redan är juridisk pappa. Då kan en random kille inte kräva ett test hur som helst utan att föräldrarna godkänner det.
Enda gången jag vet att man inte bara kan "kräva" ett faderskapstest är om någon annan redan är juridisk pappa. Då kan en random kille inte kräva ett test hur som helst utan att föräldrarna godkänner det.
Menar givetvis att faderskapstest göra obligatoriskt om det är osäkert om vem som är fadern. Och om de ej bor ihop eller har en relation. Eller ens har haft.
Varför jag undrar behöver jag nog inte redogöra för här. Men i detta fall är det väldigt troligt att killen vill att det görs ett faderskapstest för att fastställa om det han som är fadern eller ej. Jag ville veta hur det går till och vem som kan begära att få det gjort.
Misstänker här att den killen som tjejen utpekar som pappa inte gärna kommer att på sig faderskapet utan att först göra ett faderskapstest.
Vill killen som tjejen pekar ut som fadern ha dna-test finns det väl kanske en viss risk att hon skulle känna sig misstrodd för att hon legat runt. Vilket hon kanske inte alls har. Och sånt kanske inte direkt bäddar för en bra start på ett icke planerat föräldraskap som det dessutom var för sent att avbryta graviditeten då vetskap om den för dem båda kom efter 6-7 mån.