Hur länge bodde du hemma?
Jag flyttade hemifrån när jag var 19, började plugga 30 mil hemifrån.
Satte mig på en buss med förhoppningen om att hitta ett boende när jag kom fram, det löste sig också. I fickan hade jag ett telefonnummer till en avlägsen släkting till morsan ifall det skulle krisa ihop totalt men det behövde jag aldrig använda.
Ungefär i samma veva som jag klev på bussen blev mitt gamla rum datarum. Bodde hemma någon enstaka sommar när jag sommarjobbade på hemorten men annars aldrig flyttat hem igen.
Vad jag tror om mina ungar. Äldsta kommer dra och plugga, men hon tänker ta ett sabbatsår. Under tiden kommer hon på hemma och jobba. Hon kommer då få betala en del hemma.
Tvåan vete fasen, vi har bra utbildningar av den typen han kommer vara intresserad av på hemorten. Kan tänkas att han blir kvar och pluggar. Återstår att se men isf är det för att han är snål. Han skulle nog också gärna dra.
Trean, jadu, han kommer nog inte ha bråttom hemifrån. Han kan ju ändras, det är många år kvar men min magkänsla är att han inte kommer ha någon längtan till att bege sig långt hemifrån.
Fyran, ingen riktig magkänsla där än faktiskt. Återstår att se...