Betyg, vad är normalt och vilka ambitioner kan och bör vi ha?
Vad menar du att föräldrarna ska göra? Stå utanför skolan som en vakt och förhindra hemgång? De kanske har ett jobb att sköta också.
Klart bättre betyg än vi fruktat! Framför allt roligt för att han blev riktigt glad och stolt!
C i både engelska och spanska tex.
Däremot är det E i både matte, svenska och NO som ju är de ämnen där det krävs mest analys, som är mest grundläggande osv. Så vi får ju se hur vi ska ta tag i kontakterna med skolan nästa termin.
Jag har INTE gett upp. Bara tanken på att det finns en mikroskopisk chans gör att jag anstränger mig till max för att peppa och hjälpa. Prioriterar mig själv sist av allt, jag umgås aldrig med någon, gör aldrig något för min egen skull. På helgerna tar jag fram läxor och kämpar på. Ibland lyckas jag få med barnet på badhus eller iallafall ut en stund. Att kanske få se ett leende, kanske tom ett skratt gör att jag kämpar på.
Jag är alltid positiv inför barnet och pratar positivt om skolan. Men visst känner jag mig uppgiven av alla ouppnåeliga mål. Betyg nästa år och det ser inte ut att bli ett enda E.