Betyg, vad är normalt och vilka ambitioner kan och bör vi ha?
Jag hoppas att mina barn aldrig får lärare som dig!
jag är väldigt glad att mina barn inte har sådana lärare som dig som bara går dit och gör sitt jobb och sedan skiter om barnen får godkänt eller inte. Mina barn har engagerade lärare och annan personal i klassrummet som gör allt för att alla barnen ska bli godkända. De som har svårigheter får extra stöd. Sen ger det resultat om man har lärare och ledning som gör det lilla extra, skolan får bra rykte och de flesta barn blir behöriga till gymnasiet. På mina barns skola så får ca 98% behörighet till gymnasiet.
sen behöver du inte oroa dig för min inställning. Jag har själv ett barn som har haft svårt med läsningen. När han inte kunde läsa när hann var nyss fyllda 8 år trots stöd från skolan så bestämde jag mig att göra en insats. 4 månader senare så klarade han läsmåle.
men som sagt vi har helt fantastisk personal i skolan. Idag slutade en av pedagogerna i hans klass. Och Hela klassen grät och min son har gråtit hela kvällen. Så jag är väldigt glad att jag har personal kring barn som gör det lilla extra.