Inlägg från: Anonym (Biko) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Biko)

Varför tillåts stökiga barn att förstöra för de som sköter sig?

Anonym (Irriterad) skrev 2022-12-16 11:21:15 följande:

GYMNASIEålder? Då borde man ju verkligen kunna bete sig kan man tycka. Vad är det för söndercurlade ungar?!

Jag tycker inte alltid man kan skylla på diagnoser, och har man nu en diagnos som gör att man stökar och förstör så kanske inte det är rätt fritidsaktivitet. Då kanske man får gå på parkour eller något. 

Sen så är det rätt viktigt för framtiden att kunna ta instruktioner och bete sig på ett bra sätt, annars kommer det att bli mycket besvärligt att behålla ett jobb t ex.

LEDARNA är i gymnasieåldern. Uppfattar jag det som.
  • Anonym (Biko)

Beroende på barnets ålder och värdet av just att alla ska få vara med så får man kanske acceptera det till en viss grad.
    Jag är FÖR att ledare säger till, uppmanar, att man kan få gå åt sidan en stund om man inte kan låta bli att pilla på kompisens grejer osv. Men barnen kommer inte alltid lyssna eller sköta sig till 100%, så är det bara.
    Och beroende på då hur seriöst ens eget barn är och om det finns andra klubbar/föreningar så kanske jag hade flyttat mitt barn.
    Om hen bara ska bli ledsen och besviken och få sin egen aktivitet förstörd av andra som kanske inte ens vill vara där så är det väl inte värt?

Svar på tråden Varför tillåts stökiga barn att förstöra för de som sköter sig?