Inlägg från: Anonym (Gasell) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gasell)

Varför tillåts stökiga barn att förstöra för de som sköter sig?

Håller till viss del med dig men samtidigt är det inte barnens fel utan föräldrarna eller i vissa fall npf diagnos som ställer till det. Det man borde göra är väll att se till att vuxna/föräldrar finns i närheten och kan hjälpa till så sådant inte händer. 

Min dotter går på simning och det är samma sak där. Det är tjejer och killar i gymnasieåldern som håller i hennes grupp. De är jätteduktiga men över hälften av gruppen lyssnar inte. Jag är en av få föräldrar som är med i omklädning och sedan sitter kvar och tittar på träningarna ( i cafeterian, man får inte vara inne i simhallen under träningspassen). Men jag håller som sagt med dig, här hoppar de i bassängen när de inte får, klänger på varandra och ungdomarna, kastar i saker, knuffas osv. Min dotter säger att de säger till men att de inte lyssnar. I denna miljön kan de ju även bli farligt när man inte lyssnar. Jag har nu själv börjat engagera mig i föreningen för att förhoppningsvis kunna hjälpa till på ett bra sätt. Ju fler vuxna desto bättre miljö för alla barn. 

• Anonym (Gasell)
    Anonym (Irriterad) skrev 2022-12-16 11:21:15 följande:

GYMNASIEålder? Då borde man ju verkligen kunna bete sig kan man tycka. Vad är det för söndercurlade ungar?!

Jag tycker inte alltid man kan skylla på diagnoser, och har man nu en diagnos som gör att man stökar och förstör så kanske inte det är rätt fritidsaktivitet. Då kanske man får gå på parkour eller något. 

Sen så är det rätt viktigt för framtiden att kunna ta instruktioner och bete sig på ett bra sätt, annars kommer det att bli mycket besvärligt att behålla ett jobb t ex.

Som sagt jag håller med dig och för de mesta är det ju föräldrarna fel och inte barnens. Jag förstår din Frustration Och jag känner ofta samma, både på barnens aktiviteter och i mitt yrke som lärare på lågstadiet. 

Nu vet jag varken ålder på barnen eller aktivitet men förstår att föreningen vill ha bra rykte och att alla ska va välkomna att delta. Däremot så kan man ju kanske gå ut med vad som förväntas av barnen vid träning och Uppvisning. Kanske även gå ut med att de välbehövd fler vuxna för att det ska fungera vid uppvisning mm. 
Svar på tråden Varför tillåts stökiga barn att förstöra för de som sköter sig?