Varför tillåts stökiga barn att förstöra för de som sköter sig?
Håller till viss del med dig men samtidigt är det inte barnens fel utan föräldrarna eller i vissa fall npf diagnos som ställer till det. Det man borde göra är väll att se till att vuxna/föräldrar finns i närheten och kan hjälpa till så sådant inte händer.
Min dotter går på simning och det är samma sak där. Det är tjejer och killar i gymnasieåldern som håller i hennes grupp. De är jätteduktiga men över hälften av gruppen lyssnar inte. Jag är en av få föräldrar som är med i omklädning och sedan sitter kvar och tittar på träningarna ( i cafeterian, man får inte vara inne i simhallen under träningspassen). Men jag håller som sagt med dig, här hoppar de i bassängen när de inte får, klänger på varandra och ungdomarna, kastar i saker, knuffas osv. Min dotter säger att de säger till men att de inte lyssnar. I denna miljön kan de ju även bli farligt när man inte lyssnar. Jag har nu själv börjat engagera mig i föreningen för att förhoppningsvis kunna hjälpa till på ett bra sätt. Ju fler vuxna desto bättre miljö för alla barn.