Inlägg från: Anonym (ungefär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ungefär)

Julklappar från föräldrar till småbarnen?

Anonym (Li) skrev 2022-12-15 20:55:06 följande:
    Julklappar från föräldrar till småbarnen?

Vad ger ni era barn i julklapp?

Jag kommer inte på någon " speciell" julklapp till min 5 åriga flicka. 

Så då blir det ungefär såhär. En barbie, ett bäddset, ett klädesplagg, ett pussel.

Känns väldigt tråkigt, och mest bara billiga mängdsaker, inget minnesvärt.

Ger ni alltid en större dyrare sak också?

Dottern har ju inget hum om priset. Barbiedockan vill hon ha, bäddset behöver hon. Pussel tycker hon är roligt osv.

Jag har gett ungefär så, saker de vill ha och som jag tror att de ska uppskatta. Oavsett om det är nåt de bara leker med ett tag, eller länge. Jag tänker inte att det måste vara minnesvärt, vad är det liksom - en silversked? Jag tänker att det ska ge glädje i nuet och en 5åring har helt andra önskemål än en 2-åring, 9-åring eller 14-åring. 
  • Anonym (ungefär)
    Anonym (ungefär) skrev 2022-12-16 10:31:54 följande:
    Jag har gett ungefär så, saker de vill ha och som jag tror att de ska uppskatta. Oavsett om det är nåt de bara leker med ett tag, eller länge. Jag tänker inte att det måste vara minnesvärt, vad är det liksom - en silversked? Jag tänker att det ska ge glädje i nuet och en 5åring har helt andra önskemål än en 2-åring, 9-åring eller 14-åring. 
    Jag kommer ihåg en släktings barn som fick ett par barbieskor i julklapp och som utbrast:

"jag visste inte hur mycket jag ville ha såna här!"
  • Anonym (ungefär)
    Anonym (Vew) skrev 2022-12-16 10:40:52 följande:
    Här kör vi på something fun, something fun, something fun and something fun istället! (Och vi vuxna ger varandra bara en sak.) 
    Ja, så brukar jag nog också tänka :) Sen kan de önska sig nåt "nyttigt" och då kan de ju få det. Och samma med vuxna som du säger, en grej, oftast en symbolisk sak, för vuxna är vuxna med egen inkomst och inte samma behov av presenter för att få vad de vill ha. 
Svar på tråden Julklappar från föräldrar till småbarnen?