Inlägg från: Anonym (Been there) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Been there)

Min bonusdotter bryter ner oss allihopa psykiskt

Jag har varit i en liknande sits. Jag blev särbo. Det har funkat bra. 

Jag skulle råda dig att fatta samma beslut. Dina barn blir lidande pga din sambos familjesituation och där måste du sätta stopp. Du behöver skala bort dig själv från situationen och låta din sambo ta hand om problemen med dottern själv. Det är jättesvårt men här MÅSTE du välja dina egna barn. De behöver dig. Deras liv blir sämre av att du bor med den här mannen. 

Som sagt valde jag att bli särbo och det är det bästa jag gjort. Det var som att molnen skingrades i samma stund som vi flyttade isär och mina egna barn mådde så mycket bättre. 

Jag lovar dig: du vill inte sitta om 10 år och inse att du förstört dina barns liv för att du levde med en man med en hopplös familjesituation. Sätt punkt, leta bostad och tills dess håll kontakten på minimum. Gå inte in i några fler diskussioner, gå inte med till soc och var inte En del av detta längre. Var medveten om att din närvaro enablar att de två föräldrarna inte behöver ta sitt fulla ansvar - så länge du är där och styr upp så slipper de se problemet i vitögat. 

Svar på tråden Min bonusdotter bryter ner oss allihopa psykiskt