Anonym (Orkar inte mer) skrev 2022-12-15 07:36:10 följande:
Jag förstår att det är enkelt i er värld att bara dra! Men jag har redan pratat med soc och med de personer som är hennes handläggare och sagt att jag behöver hjälp mex det ekonomiska och boende, men så länge jag har ersättning från försäkringskassan så kommer de inte bevilja något bidrag. Ja visst får jag bostadsbidrag 2800; men vad hjälper det när jag har 4 barn och behöver en lite större lägenhet. Hyrorna i vår kommun är sjukt höga!! Och om jag märker att det är på väg att bli stök så får barnen alltid åka till sin pappa innan allt eskalerar. Och tro mig, jag har kollat alla möjligheter att flyttA men jag kan inte sätta mig och fyra barn på gatan just nu för jag skulle inte ens kunna betala en hel hyra. jag bönade och bad till soc att de skulle hjälpa mig senast det var så illa, men de kan inte göra ett skit!!
Flytta till en mindre lägenhet. Det har ju redan eskalerat. Det är över det normala och dina barn kan omöjligt må bra av den här situationen. De behöver lugn och ro (även du).
Flytta hem till en vän, en släkting...
Dina barn får dela rum. Det gjorde vi, vi bodde i en trea på 52 kvm ganska länge. Mamma sov i vardagsrummet och vi bodde två barn i varje sovrum. Det funkar. Har man inte råd med en 6-rummare, så har man inte.