Inlägg från: Anonym (mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamma)

Saknar barnen när dom flyttar hemifrån

Jag har 3 barn, 6, 10 och 17 år. Min yngsta vill helst vara i samma rum som  mig dygnet runt, men min äldsta börjar bli mer självständig och är oftast hos kompisar eller hos flickvännen. Jag måste verkligen övertala eller tvinga honom att umgås med mig eller familjen. Jag tycker väl att vi har bra kontakt, liknande intressen och har kul tillsammans, men vännerna är lockar mycket mer än att hänga med mamma. 

Jag är såklart glad att han har så fina vänner, men samtidigt förtvivlad över att vi håller på att glida ifrån varande och panikslagen över att jag måste njuta av de sista åren han bor hemma. 

Hur känner ni andra? 
    Hur gör ni för att få träffa era äldre barn? 

• Svar på tråden Saknar barnen när dom flyttar hemifrån
  • Anonym (mamma)
    Anonym (Glad för sonens skull) skrev 2022-12-11 20:46:43 följande:

Jag har ett barn i övre tonåren som inte har något socialt liv utanför familjen. Sen har jag ett barn som är några år yngre som börjar frigöra sig alltmer. Jag är så glad för hens skull, att hen har kompisar och en aktiv fritid. Där behöver jag inte oroa mig för övergången till vuxenlivet. 

Det är inte en rolig situation varken på kort eller lång sikt att ha ett barn utan sociala sammanhang och jag är orolig för framtiden. 

Åh ja du har rätt. Jag hade varit utom mig av oro om han inte hade kompisar att umgås med. Det är såklart viktigare. 
Svar på tråden Saknar barnen när dom flyttar hemifrån