• Anonym (Hejhej)

Pappor svara tack!

Jag är gift men min man sen 10 år tillbaka. Vi har 3 barn på 8,3 år och 3 månader. Min man var aldrig delaktig i dom 2 största barnen bebis tid. Han prioterade datan framför sina barn och mig. Men ändå satte jag mig i sitsen men ett barn till med honom. Vår sista är lite "besvärlig" om kvällarna och tar ibland 1,5h att lägga, men mest jag som lägger henne..

Min man uttrycker sig ofta att han inte orkar med vår äldsta då han ibland ljuger, bråkar med sin syster och kaxig (han ljuger bara för sin far och är bara kaxig mot honom)

Mannen orkar inte med vår mellersta för att hon har ett jävla humör (vilket hon kan ha)

Mannen orkar inte med den minsta då han unte kan läsa hennes signaler för trötthet osv..
     Han behövde precis lägga vår minsta men så kom mellersta och väckte bebis.. Då blir min man så arg att han behöver välta vårt soffbord. Litet soffbord men ändå..

Är ni verkligen såhär? Är detta normalt?
    Jag funderar på att ta barnen och springa härifrån.. Dessutom var han på julfest med jobb igår och fick paus från oss.. Jag tar alla nätter med bebis och 3åringen som börjat bråka med sömnen..

• Svar på tråden Pappor svara tack!
  • Anonym (Pappa)

Om du frågar, är du säker på att du inte egentligen vet? Hade du verkligen frågat annars?

Spring du. Spring så fort du kan. 

• Anonym (I)

Nej det är inte normalt. Be honom söka hjälp och lägenhet. 

• Anonym (Hejhej)
    Anonym (Pappa) skrev 2022-12-10 15:14:18 följande:

Om du frågar, är du säker på att du inte egentligen vet? Hade du verkligen frågat annars?

Spring du. Spring så fort du kan. 

Men ibland känns de som jag överdriver i mitt huvud.. Liksom är de verkligen så farligt.. Men någonstans i mitt huvud vill jag tro de finns en betydligt bättre låssaspappa till mina barn någonstans som vill göra betydligt mer för mina barn än han.
  • Soryu

Så där ska ju ingen behöva ha det. Nu är jag själv visserligen separerad sedan många år, men under tiden jag och barnens mamma levde tillsammans, och också efteråt, har jag tagit mitt fulla ansvar som förälder (och aldrig vält något bord eller något liknande). De senaste åren har jag av olika skäl också tagit ett lite större ansvar än barnens mamma då hon har lite hälsoproblem, men i allt väsentligt hjälps vi åt och utan konflikter. Nästan alla män i min bekantskapskrets fungerar på liknande sätt i familjelivet, så det finns definitivt många män som funkar på ett helt annat sätt än din man. Men det finns också några som är dysfunktionella och inte är bra på att ta ansvar. Hur som helst låter det inte som en rimlig situation för dig och det låter som att ni behöver genomföra någon sorts förändring för att du ska må bra, och förstås också för barnens skull.

• Anonym (Hejhej)
    Soryu skrev 2022-12-10 15:22:35 följande:

Så där ska ju ingen behöva ha det. Nu är jag själv visserligen separerad sedan många år, men under tiden jag och barnens mamma levde tillsammans, och också efteråt, har jag tagit mitt fulla ansvar som förälder (och aldrig vält något bord eller något liknande). De senaste åren har jag av olika skäl också tagit ett lite större ansvar än barnens mamma då hon har lite hälsoproblem, men i allt väsentligt hjälps vi åt och utan konflikter. Nästan alla män i min bekantskapskrets fungerar på liknande sätt i familjelivet, så det finns definitivt många män som funkar på ett helt annat sätt än din man. Men det finns också några som är dysfunktionella och inte är bra på att ta ansvar. Hur som helst låter det inte som en rimlig situation för dig och det låter som att ni behöver genomföra någon sorts förändring för att du ska må bra, och förstås också för barnens skull.

Ja, det är väl tyvärr så.. Tack för att du svarade!
  • Anonym (h)

Så en aggressiv man som inte fixar barnen alls utan lämnar allt på dig. Nej, det där går inte att förbättra.

• SaraL77

Din man är fullkomligt värdelös som pappa. Och nej, de flesta pappor är inte så där tafatta och egocentriska. Felet du gjorde var att tro att ett till litet kärleksbarn skulle lappa ihop er redan trasiga relation. Nu kommer du av allt att döma bli ensam med tre barn.. tufft.. riktigt tufft och jag önskar dig lycka till.

• Anonym (S)

Svaret på din fråga är:NEJ det är inte normalt.

• Anonym (S)

Svaret på din fråga är:NEJ det är inte normalt.

• Anonym (Lollo)

Så din man tar inget ansvar alls för sina två första barn, samt visar aggressiva tendenser. Och då väljer du att skaffa ett tredje barn men honom och är förvånad över att han inte tar ansvar för det barnet heller? Verkar finnas två idiotiska föräldrar i denna soppa. Stackars barn säger jag bara. 

• Anonym (Hejhej)
    Anonym (Lollo) skrev 2022-12-10 18:08:49 följande:

Så din man tar inget ansvar alls för sina två första barn, samt visar aggressiva tendenser. Och då väljer du att skaffa ett tredje barn men honom och är förvånad över att han inte tar ansvar för det barnet heller? Verkar finnas två idiotiska föräldrar i denna soppa. Stackars barn säger jag bara. 

Jag skrev barnens bebis år. Han är tar hand om sina större barn idag. Inte till 100 % men ändå. Det är inga stackars barn. Hur lite min man än umgås/tar hand om sina barn så kommer jag alltid vara där.. Men tack för att du sparkar på den som redan ligger ner. Hör att ditt liv suger värre än mitt. tråkigt för dig. Hoppas tomten kommer med ert nytt till dig! :)
  • Anonym (Man51)

Är din man en man ? 
    på din beskrivning verkar offer koftan 
    vara på rätt ofta 
    du får sluta att mjäka med din man gällande barnen 
    och låt han ta eget ansvar på sitt sätt utan att du är där  överhuvudtaget , han kan inte hålla på å gnälla 
    det är hans barn med 
    barnet som är 8 år behöver säkert nån egen aktivitet

• Tecum

Din man är en typisk representant för hur det var för 30-40 år sedan då det fortfarande ansågs vara kvinnan som hade huvudansvaret för i synnerhet små barn. Så det är bara att välja, gilla läget eller separera. Han lär knappast ändra sig när det gått så lång tid. Det är dock positivt att han engagerar sig i de äldre barnen och då lär det bli lättare för dig när alla växt till sig.
    Klart att det finns bättre pappor men det gäller att hitta någon som är ledig och som älskar dig. Inte helt enkelt...

Svar på tråden Pappor svara tack!