Inlägg från: EmelieE1996 |Visa alla inlägg
  • EmelieE1996

Hur ska jag ta mig framåt? Livskris/depression

Jag brukar tänka att jag iallafall har hälsan i behåll och att det finns dom stackare som är dödligt sjuka och deras enda önskan är att få leva. Då brukar mina egna bekymmer inte kännas lika stora längre. 

Tänk på att du kan göra något åt dina problem. Sök ett annat jobb som är liknande det du egentligen vill ha. Gå och prata med någon för att komma över sorgen efter separationen och din depression. Det kommer bli bättre, håll ut! 

• EmelieE1996
    Minnimunni skrev 2022-12-05 13:08:41 följande:

Tack? skönt att bara höra någon annans ?metoder?. Så bra att sätta saker i perspektiv, att tänka på min egen och mitt barns hälsa tillexempel, så viktigt att vara tacksam. 

Det kommer att bli en trixigare väg framåt än jag hade trott, men hoppas verkligen att jag kan komma ur den här depressionen och blicka framåt. 

Vad bra att jag kunde hjälpa lite iallafall. Ja oftast är man så inne i sin lilla bubbla när man mår dåligt så att få perspektiv på saker och ting och att se det man faktiskt har kan vara bra. Hur känner du inför att gå och prata med någon? Jag tänker att det skulle vara bra för dig. 
Svar på tråden Hur ska jag ta mig framåt? Livskris/depression