Så klokt skrivet. Jag vill att de ska ha en bra relation för bådas skull. Tror dock min mamma tar det hårdast. Hon känner inte att min dotter gillar henne.
Jag ska försöka vara positiv men jag förstår även min dotter då jag känt samma som barn. Det är väl det som smärtar att det bara inte kan vara enkelt att umgås. Speciellt när hon blivit så gammal så man inte vet hur många år hon har kvar.
Anonym (Jenny) skrev 2022-11-30 16:49:03 följande:
Vill du att de ska ha en bättre relation? Tror du att det skulle vara bra för framförallt din dotter, men även för din mamma och dig själv?
I så fall, vad kan du göra för att förbättra relationen? Till exempel kan ni göra saker som är roligare för dottern, eller hålla umgänget kortare, eller associera någon särskilt rolig lek eller leksak med att vara hos mormor. Du kan prata positivt om din mamma när ni är hemma, titta på foton, inkludera henne i din familjs berättelser och historier. Vilka är din mammas styrkor och hur kan du se till att maximera dem i relationen och av samma anledning, vilka är hennes svagheter som du kan hjälpa till att avhjälpa eller undvika?
Hur är dina känslor i det hela? Är du trött på det hela? Neutral? Besviken? Sviken? Arg? Ledsen? Det lilla barnet inne i dig - hur mår hon? Det handlar ändå om din mamma.