• Anonym (Vän)

Är det något att anmäla till soc?

Min vän bor med man och tre barn i en tvåa. Jag har flera gånger frågat hur de står ut, men hon säger att de ändå mest sover där, annars är de hos sina föräldrar, på jobbet etc.

Skämtsamt frågade jag hur man ens lyckas få så många barn när alla sover i samma rum. Hon svarade att "barnen är så små att de ändå inte förstår vad de ser". Jag blev illa till mods, men frågade hur de ska göra när barnen är större... "Då får vi vara diskreta under täcket eller nåt". Verkade inte bekymra henne...

Det är flera dagar sen och jag kan inte släppa det. 

Skulle ni socanmäla? Att barnen inte förstår/kommer minnas tycker jag inte är en giltig ursäkt...

• Svar på tråden Är det något att anmäla till soc?
  • Anonym (123)

Nej, verkligen inte.
    Hoppas att din "vän" läser detta så hon ser ditt rätta jag och kan välja bort dig ur sitt liv.

• Anonym (Isis)

Ok och hur tror du det såg ut förr när det bodde föräldrar som fick 10 barn och de bodde i en stuga med ett enda rum och där de låg kanske 5 st i samma säng?

Situationen är förstås inte idealisk men alla har inte råd eller möjlighet att byta boende utan får ha det som det är.
    Jag tror nog att din vän och hennes man är försiktiga och man måste inte ha sex i sängen, de kan ha sex i duschen eller på soffan.
    De kommer nog veta själva vad som är bäst när barnen blir större.

• Anonym (Krkf)

Det är inte bra för barn att ha det så litet. 

• Anonym (Hmm)

Att de bor trångt är inget att anmäla, däremot att medvetet ha sex framför sina barn är rätt sjukt.

• Anonym (Krkf)
    Anonym (Isis) skrev 2022-11-26 11:21:00 följande:

Ok och hur tror du det såg ut förr när det bodde föräldrar som fick 10 barn och de bodde i en stuga med ett enda rum och där de låg kanske 5 st i samma säng?

Situationen är förstås inte idealisk men alla har inte råd eller möjlighet att byta boende utan får ha det som det är.
    Jag tror nog att din vän och hennes man är försiktiga och man måste inte ha sex i sängen, de kan ha sex i duschen eller på soffan.

Vilken dålig jämförelse. 

Själv blev jag utslängd för huset var för litet . Hade aldrig ett eget rum. 

• Anonym (Krkf)

De som uttalar sig har nog inte själva haft det så.  

• Anonym (Vän)
    Anonym (Isis) skrev 2022-11-26 11:21:00 följande:

Hon sa att de får börja vara diskreta när barnen blir större... Det tolkar inte jag som att de är det nu.

• Anonym (Isis)
    Anonym (Vän) skrev 2022-11-26 11:23:00 följande:

Hon sa att de får börja vara diskreta när barnen blir större... Det tolkar inte jag som att de är det nu.

Eller så var det dumma frågor får dumma svar?
  • Tukt

Svårt att tro soc skulle reagera på att någon bor trångt. Det finns massor barnfamiljer som gör det. Vad sedan händer "under täcket" är ju rätt svårt leda till bevis och kan förklaras med att det mest var ett skämt.
    Det du, TS, däremot borde göra, är att fundera över de normer kring hur andra ska leva, som du tycks vara helt fast i.

Svar på tråden Är det något att anmäla till soc?