• Kockobello

Har farföräldrarna någon rätt till barnet?

Anonym (Mama) skrev 2022-11-23 11:54:01 följande:

Barnet är för litet för att ha någon åsikt och har aldrig haft någon relation till dem. Blir ändå stressad av tanken att de kan få igenom det.

Varför?
  • Kockobello
    Anonym (tråkiga gifta mamman) skrev 2022-11-23 14:10:18 följande:
    Men lilla vän, äckliga idioter, personligen känner jag ingen över 35 som jag skulle kalla äcklig idiot, men du vet 2 plus deras son såklart.
    Hur ser ditt skydds och kontaktnät ut för ditt barn idag?
    Du har ju bara haft tur.
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2022-11-23 14:30:52 följande:
    Du har ju bara haft tur.
    Du tror inte det existerar äckliga idioter?

Lol 
  • Kockobello
    Anonym (Mama) skrev 2022-11-23 15:43:20 följande:

De kan förstöra min relation till mitt barn om de får träffas ensamma. De har redan varit med och förstört mitt liv en gång, jag vill inte ha dem nära oss.

Ja, involvera inga sjuka människor i eran tillvaro. Du gör helt rätt.
  • Kockobello
    LFF skrev 2022-11-23 15:33:39 följande:
    Det står ingenting om hur gammalt barnet är. De kanske inte ens vetat om barnet tidigare. 

Oavsett vilket så kallar man inte någon äcklig. Speciellt inte utan att ge en förklaring på varför man inte tycker att barnet ska få ha kontakt med sin andra genpool.

Att jämföra med avlidna släktingar är befängt. Då finns det ju inte ens en chans att skapa en relation. 
    Ts har ingen redovisningsskyldighet gentemot dig.

Lev med det.
  • Kockobello
    Xenia skrev 2022-11-23 17:57:38 följande:
    Men vill hon ha svar så bör hon redovisa varför farföräldrarna är "äckliga idioter" som aldrig ska få träfffa sitt barnbarn.

Annars stänker jag att frågan är fel ställd utan det borde heta "har barnet någon rätt att träffa sina farföräldrar?"
    Nej, hon efterfrågar juridisk information.
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2022-11-23 18:02:56 följande:
    Nej, hon efterfrågar juridisk information.
    Inte vad random folk på familjeliv tycker.
  • Kockobello

Det finns alltså ingen särskild umgängesrätt för far- och morföräldrar.

• Kockobello
    Anonym (Mama) skrev 2022-11-24 07:28:23 följande:

Deras "sanning" är inget annat än lögn och jag kommer aldrig förlåta dem eller deras son. Tvivlar inte en sekund på att de skulle göra allt för att få barnet att tro på deras historia.

Ja, håll dom borta om dom är rubbade. Jag tror dig.
  • Kockobello
    Anonym (nyfiken) skrev 2022-11-24 09:59:43 följande:
    Vad är det som har hänt då? Ursäkta att jag frågar men man blir ju lite nyfiken. Dom kan ha rätt till umgänge. Om du har bevis för att dom förstört ditt liv så förstår nog rätten att du inte vill att dom ska ha umgänge. 
    De har ingen umgängesrätt och har heller inga som helst utsikter att få. Far- och morföräldrar har inte umgängesrätt.
Svar på tråden Har farföräldrarna någon rätt till barnet?