• Anonym (.)

Jag avskyr klassföräldrar

Laxbralla skrev 2022-11-17 10:41:50 följande:
    Jag avskyr klassföräldrar

Hel upplägget klassföräldrar är avskyvärt, till vilken nytta.
    nu har dom bestämt att alla föräldrar ska baka så barnen kan sälja på julmarknad och tjäna till klassresa. Aldrig i livet att jag tänker! Dessutom har dom inte bara beslutat att man ska baka utan VAD man ska baka också?

Dom får väl baka på hemkunskapen eller något istället! Min fritid och mina ingredienser ska inte gå till någon skolresa.
    sen ska klassen sälja underkläder eller korv eller annan skit som innebär att dom ska gå runt och tigga köpare och att  föräldrarna ska administrera skiten innan det mailas till ansvarig ?klassmamma? 
    Nej tack! 

varför försöka bestämma vad andra ska lägga sin tid på?
    Personligen går jag inte ens på föräldramöten för det är
    dödstrist 

Det är bara att säga ifrån att ditt barn inte ska delta i varken försäljning, bakning eller resa. 
  • Anonym (.)
    Laxbralla skrev 2022-11-17 10:54:57 följande:
    Om resan igår inom ramen för skolan ska man kunna resa utan idiotiska aktiviteter innan så mycket kan det omöjligt kosta per barn att föräldrarna inte kan betala resan för barnen istället 
    Och? Varför pratar du inte med skolan istället för här? 
  • Anonym (.)
    Laxbralla skrev 2022-11-21 12:32:35 följande:

# 78 Ja den sker på skoltid med är inte obligatoriskt därmed kan man kringgå lagen och dom som inte får följa med får vara kvar i skolan. så när klassen åker slalom i februari så får den som inte sålt tillräcklig, eller bakat efter anvisningar stanna hemma och gå i skolan i en annan klass och årskurs 

Bra, där har du lösningen på ditt problem. 
Svar på tråden Jag avskyr klassföräldrar