Inlägg från: gråfågel |Visa alla inlägg
  • gråfågel

Thailand med spädbarn

Bärsele är det mest praktiska, många vägar är dåliga beroende på var ni åker. Men om han inte gillar det är det ju svårt. Jag har haft baby björn och en gång en gammal fjällräven-bärsele.

Jag har rest med båda mina i Thailand och rest runt lite med dem när de var lite äldre än ditt barn 10-11 månader.

Jag har bott med fläkt utan ac, men i luftiga bambu-bungalows nära havet så man får vind från havet på natten genom golvet. Svalt och skönt. Har sällan bott på hotell, och brukar inte stanna i Krabi eller åka till Koh samui, Koh lanta har jag aldrig varit till, däremot större delen av södra Thailand i övrigt. 

Vilken typ av semester vill ni ha?

Om ni bor i bungalows rekommenderar jag att ta med myggnät och alltid sova med dem nere, min yngsta son fick dengue i Thailand. Värmen kan vara jobbig för små barn, man får se till att de dricker hela tiden, om du ammar fortfarande då är det en stor fördel.

• gråfågel
    Frida123123 skrev 2022-11-14 16:37:02 följande:
    Tack för svar. Det jag tänkte med mellanlandning är att det till Bangkok tar ca 10,5 h men till Phuket eller andra ställen tar några timmar till. Det vi funderade på då var att flyga till Bangkok, ta in på hotell, vila och sedan ta ett flyg på 1,5 h till slutdestinationen. vet inte om bebis eller vi orkar 13-15 h på flyg
    Jag brukar alltid stanna 1-2 nätter i Bangkok, men nu gillar jag också Bangkok väldigt mycket :)
Svar på tråden Thailand med spädbarn