Inlägg från: snöblask |Visa alla inlägg
  • snöblask

Thailand med spädbarn

Nu var det många år sen men med första barnet var vi i Thailand en månad i ungefär samma ålder. En smidig sulky som är lätt att ta med. I den åldern satt vår son mest och var väldigt nöjd med det. Vi bodde på vanliga hotell, alla med ac Och vattenkokare, inget annat behövde vi. Mat och blöjor köpte vi på plats men hade med oss ersättning (eller om det var välling minns inte) både färdig blandad och pulver. Själv hade jag inte valt att mellanlanda då flygplatser, köer och allt kånkande är hemskt. Bättre att bara riva plåstret snabbt, flygresan alltså. För oss har det alltid gått bra att resa med våra barn och 10h på flyg är mest jobbigt för den vuxna då det blir en del gå i mittgången och ha tungt sovande barn i famnen. Vi hade även med oss flytväst som vi satte på sonen när vi åkte båt (det var vi då helt själva med att göra) trafiksäkerheten är obefintlig vi hade ingen stol med oss men valde att åka taxibil istället för tuktuk. Underbar resa hade vi iaf. 

• snöblask
    Frida123123 skrev 2022-11-14 16:37:02 följande:
    Tack för svar. Det jag tänkte med mellanlandning är att det till Bangkok tar ca 10,5 h men till Phuket eller andra ställen tar några timmar till. Det vi funderade på då var att flyga till Bangkok, ta in på hotell, vila och sedan ta ett flyg på 1,5 h till slutdestinationen. vet inte om bebis eller vi orkar 13-15 h på flyg
    ?övergångar? är det meckigaste enligt mig. Så själv hade jag typ hellre suttit 24h på ett plan än tvingats mellanlanda och allt stök det innebär. Men fundera vad som ni tror passar er bäst Såklart :) När ni väl är på plats kommer allt lösa sig för er men kanske inte på samma sätt som hemma. Så fundera vad som är viktigast för er kring barnet och allt annat är bra att ha en attityd ?det löser sig? kring. Nu är ju ert barn i princip nyfött om det är sju månader i mars så mycket mycket kommer ändras fram tills ni reser. Bra med planer men var flexibla. 
Svar på tråden Thailand med spädbarn