Du 40 + som gör/gjort ivf-snälla berätta!
Skulle bli så glad om du vill dela med dig av följande:
*Hur många ägg plockades?
* Hur många av äggen befruktades?
*Utvecklades något embryo till blastocyst?
*Blev du gravid?
Skulle bli så glad om du vill dela med dig av följande:
*Hur många ägg plockades?
* Hur många av äggen befruktades?
*Utvecklades något embryo till blastocyst?
*Blev du gravid?
Tror vi hänger i en annan tråd också
Är 41, tredje ivf nu, sprutdag 7.
Gonal f 300, menopur 150.
Gonal f ( kommer inte ihåg hur många ml )
första äggplocket fick vi inget tillbaka, fick ut 3 ägg om jag inte minns fel.
Gonal f 300, menopur 150
andra äggplocket fick de ut 5 ägg, 2 befruktades som vi fick tillbaka, men blev tyvärr inget av det :/
ska bli spännande på måndag och se hur det ser ut inför äggplock denna gång :)
Första IVF, fick ut 8 ägg, 6 var mogna och 5 befruktades. På väg till återinsättning..
Tack för att du frågar? Jag mår bra men fysiskt - känner mig som vanligt . Psykiskt är det dock värre då jag går och känner efter och tänker och oroar mig överkom det kommer funka eller ej. Fruktansvärt påfrestande!
Tidvis glömmer jag bort att jag ruvar också och kanske lyfter något tungt eller gör något annat som känns som det skulle kunna påverka negativt. Kan tycka att de5 är jättejobbigt psykiskt att behöva plocka upp nåt från golvet , böja mig alltså , för då känns det som jag kanske trycker ihop livmodern och förstör hela processen för embryot när det ska fästa . Ja du hör?. Och som sagt Getinge om det är bra eller dåligt att inte känna nåt särskilt. Jag brukar ha jättedumma bröst efter ägglossning fram till mens men inte ens det har jag nu - vet inte om jag ska tolka det som ett bra tecken eller ej?
Hur går det för dig?
Du får ursäkta alla konstiga ord ovan? Skriver bara på och uppmärksammar inte om stavningskontrollen slår in?.
Ja men så blir det ju, man tror typ att det ska ? ramla ut ? men det gör det ju inte såklart
men förstår precis vad du menar!
tänk de som går ganska länge utan å ens veta att de är gravida, de lever ju på som vanligt?
tack det går ok, mår så jäkla illa av sputorna bara :/
men ikväll är sista imorgon ovitrelle :)
när har du testdag?
Spännande !
Jag har inte testdag förrän 27/11? Troligtvis testar jag innan dess .
Har dock inga som helst symptom.
Äggplock i måndags, fick ut 9 ägg, 6 befruktade, 4 som fortsatte utvecklas.
fick tillbaka 2 st igår, de 2 andra skulle de odla vidare :)
Tack :)
vi har blivit erbjudna 2 varje gång ( antar att det är pga min ålder, fyller 42 nästa år ).
så nu håller vi tummarna för att vi iaf fick ett som vill stanna och att inte ett av dem är de som de inte satte in?
men tyckte ( till skillnad från förra gången ) att iaf det ena såg ut att ha delat sig mer än det andra, jag sa oj vad grötigt och mycket det såg ut i den ena lilla bollen, då log läkaren bara så jag vet inte om det var bra eller dåligt ? hahaha
det syntes iaf att det en delat sig lite mer? :)
Ok! Jag bli själv 42 om några veckor men blev Inte erbjuden det efter första försöket. Får se om det blir aktuellt denna omgång?.
Hur går det för dig förresten?
Jag var 40 år.
Fick ut ett ägg.
Det blev vår dotter.
Jag har endometrios så jag var väldigt positivt inställd på att det skulle gå bra.
Ok. Intressant. Hade ettvAMH på 2.0 men vet inte om det spelar in när det gäller att få ett eller två insatta?!
Låter positivt om du känner nåt som du inte brukar känna !
Men borde vara lite tidigt för ev graviditetssymptom?. När har du testdag? Håller tummarna hårt !
Jag har nu börjat om och är på sprutdag 2.
Låter som ett jättebra resultat denna omgång!
Tror på nåt av dessa embryon! Frös dem de andra två dag 5 då?
När jag blev gravid med mina pojkar kände jag som mensvärk men som kom och gick lite, dvs det var lite skillnad från den vanliga ? mensmagen??
Håller tummarna hårt! Har du bestämt när du ska testa?
Ja det är ännu tidigt för 2-dagars! Kanske ta ett nytt test på söndag ?!
Jag kommer mest ihåg de där dragande känslan i magen som påminde om mensvärk.
Mina barn är 12 och 8