• Anonym (S)

Familjebråk

Eftersom bänken var deras så hade jag nog mest blivit lite irriterad, förklarat att nästa gång får de göra hela projektet själva så att det sker i deras önskade takt och lämnat det därhän...

• Anonym (S)
    Anonym (M) skrev 2022-11-09 23:25:05 följande:
    Handlar om respekt och kommunikation. Absolut att man inte behöver tycka om upplägget, men isåfall meddelar man det så barnet slipper ägna sin tid åt något som inte uppskattas. 
    Jag förstår din känsla av att bli tagen för given samtidigt som de kanske kom på det under tiden och kände att de hellre ville få det klart än att få det perfekt.
    Att säga det till dig då hade ju inte gjort någon skillnad eftersom du redan lagt ner arbete.

Sen tycker jag att kommunikationen innan spelar roll. Bad de uttryckligen om detta arbete och om denna nogrannhet eller gjorde du det lite på eget bevåg?
  • Anonym (S)
    Spucks skrev 2022-11-10 07:43:19 följande:
    Exakt så. Det är så jävla respektlöst att först be någon att göra något åt dem och sedan förstöra jobbet. Jag skulle inte hjälpa dem ett dugg i framtiden.
    Fast det framgår faktiskt inte att föräldrarna bett TS om hjälpen eller att de önskat få det så nogrannt målat.
    Det står att TS bestämt sig att måla om bänken för sina föräldrars skull (luddigt beskrivet om du frågar mig)...
    Om föräldrarna uttryckligen bett om detta utförande är det väldigt respektlöst men om TS på eget bevåg målat om bänken och dessutom gjort det på ett sätt som tagit extra lång tid kanske föräldrarna beteende är mer förklarligt...
Svar på tråden Familjebråk