Frans och Miranda?
Behöver ett syskonnamn till Frans, ett flicknamn och har börjat gilla Miranda lite. Men är Miranda lite för otrendigt och passar det överhuvudtaget med Frans?
Behöver ett syskonnamn till Frans, ett flicknamn och har börjat gilla Miranda lite. Men är Miranda lite för otrendigt och passar det överhuvudtaget med Frans?
Ja. Det passar inte med något namn alls.
Miranda är fint!
Att det inte är trendigt är väl snarare än fördel. Jag har själv ett otrendigt namn och är inte ett dugg avundsjuk på alla Anna, Linda, Jenny och Karin där man alltid behöver använda efternamnet för att folk ska veta vem man pratar om.
Helt ärligt så gillar jag inte alls Miranda, men det är ju DU som ska gilla det!
Miranda är ett jättefint namn och passar bra med Frans.
Trender tycker jag är hemskt oviktigt och trender kan dessutom uppstå ur intet, så man vet aldrig helt hyr det blir. Jag tycker inte att det passar med Frans, men så är jag också tämligen petig.
Jag tycker de tillhör helt olika sorters namn och därmed inte passar ihop. Ungefär som att kalla en unge Petrus och den andra Juni-Li. Men det är ert barn och vad andra tycker ska ju inte avgöra så gör precis som ni vill.
Miranda är ett fint namn.
Dock är det inte riktigt i samma stil som Frans. Men om ni inte är så fokuserade på att de ska ha sammaursprung så behöver ni bara gilla hur de låter ihop.
Namn i samma stil:
Ilse, Irma, Katrina, Mathilda, Amalia, Beata, Agnes, Greta
Miranda låter som en billig gatuhora.