• Anonym (E)

Passiva föräldrar

Delar inte den bilden. Jag har alltid fullt fokus på barnen och tittar aldrig i mobilen när jag är med dem. Jag har full uppsikt och det tycker jag de flesta andra föräldrar också har vad jag sett på lekland, lekparker osv. 

• Anonym (E)
    Anonym (Sanna) skrev 2022-11-05 14:50:30 följande:

Jag är född på 90-talet. De gånger en förälder följde med till lekparken så läste föräldern, löste korsord, eller snackade med någon annan förälder som var där. Aldrig att de skulle LEKT med oss där, leka fick man göra själv eller med syskon eller mad andra barn på plats. Puttade en förälder en gunga med någon liten i, då stod hon och läste en bok samtidigt. F.ö. lekte mamma/pappa väldigt sällan med oss. Kanske något sällskapsspel här och något mer komplicerat legobygge där, men annars lekte man själv eller med andra barn. Så nej, det är inte sämre nu, tvärtom har föräldrar mer koll nu.

Jag är också född på 90-talet och jag tänkte precis samma sak men skrev inte det. Men inte lekte mina eller någon annans förälder med oss barn, nej de hade knappt uppsikt! Någon förälder rökte till och med framför barnen
Svar på tråden Passiva föräldrar