• Hope4

Ägglossning efter missfall?

Hej, ungefär när får man ägglossning efter ett missfall? Hade ett missfall i slutet av aug, blev sen gravid igen innan jag ens fått min mens tillbaks. Och nu fick jag missfall igen..båda gångerna va i v7-8.
    Vet inte ens om det är värt att testa igen, i så fall ska man låta kroppen vila, eller testa igen på första ägglossning?..
    Är ju 41 år trots allt.. 

• Svar på tråden Ägglossning efter missfall?
  • Anonym (sdkbasoaaööawpåwåwnx)

När jag hade MA (uteblivet missfall) och fick tabletter, så blev det som en mens för kroppen, så jag fick ägglossning precis som vanligt ca 2 veckor efter det. Jag har haft två missfall och det blev så båda gångerna. Vi väntade en mens så kroppen skull få rensa ut ordentligt om det var nån rest kvar. Trejde gången gick det bra. Lycka till! 

• Hope4
    Anonym (sdkbasoaaööawpåwåwnx) skrev 2022-11-01 19:56:23 följande:

När jag hade MA (uteblivet missfall) och fick tabletter, så blev det som en mens för kroppen, så jag fick ägglossning precis som vanligt ca 2 veckor efter det. Jag har haft två missfall och det blev så båda gångerna. Vi väntade en mens så kroppen skull få rensa ut ordentligt om det var nån rest kvar. Trejde gången gick det bra. Lycka till! 

Hmm, ok tack.. Men vad är uteblivet missfall? 
  • Anonym (sdkbasoaaööawpåwåwnx)
    Hope4 skrev 2022-11-01 19:59:22 följande:
    Hmm, ok tack.. Men vad är uteblivet missfall? 
    Embryot dör men kroppen fortsätter som inget hänt. Googla. :) Missed abortion kallas det ofta, därav förkortningen MA. 
  • Hope4
    Anonym (sdkbasoaaööawpåwåwnx) skrev 2022-11-01 20:08:34 följande:
    Embryot dör men kroppen fortsätter som inget hänt. Googla. :) Missed abortion kallas det ofta, därav förkortningen MA. 
    Ok, tack för tips.. Men jag tänker samtidigt,jag får säkert missfall pga kromosomfel, är det ens värt att testa igen? 
Svar på tråden Ägglossning efter missfall?