När blev jag gravid?
Om din senaste riktiga mens började 15 sept och du har ca 28-30 dagar i din cykel så borde befruktningen skett i slutet av september. Så du var redan gravid 8/10. Akut p-piller skadar inte ett eventuellt foster då det är ungefär samma hormoner i dem som i vanliga p-piller och man kan ju vara gravid trots p-piller. Minns du om du och din man har haft sex typ 29sept - 1 okt? Måste ju ha varit i slutet av den konstiga blödningen då.
Akut p-piller skjuter ju bara upp ägglossningen om ägglossningen ligger i närtid om jag har förstått det rätt. Du tog akut p-piller runt den 21/9 men skulle inte ha ägglossning förrän typ 30 sept så jag tror inte att den påverkade din ägglossning.
Men spermier överlever 5 dagar i livmodern så pillerna kanske skjuter upp ägglossningen i 5 dagar då.
Säg att din ägglossning blev uppskjuten fem dagar, då hamnar befruktningsdagen på ungefär 4-5/10.
Hade du och din man sex där runt omkring?
Jag är ingen expert men jag tror inte att du blev gravid med den andra mannen utifrån datumen. Om du då också har haft regelbundet sex (med utlösning i dig) med din man under denna tiden så känns det som att det är mycket större chans att barnet är hans.
Hoppas att allt löser sig :)