Inlägg från: Roxwell |Visa alla inlägg
  • Roxwell

När blev jag gravid?

Sitter i en jobbig sits! Är gravid men har haft samlag med två olika män. Ska boka in mig på barnmorska idag. Kan dom hjälpa mig se hur långt gången jag är via tex VUL? Är jätte viktigt att jag får reda på vem som är pappan. Vi har tänkt göra faserskapstest men går endast först 9 och man bekostar detta själv vilket inte är billigt.., Påhopp undanbedes. Min man och jag är båda med på den andre mannen. 

21/9 och 8/10 är datum som jag träffat den andre mannen men han har inte kommit i mig och dessutom tagit dagen efter piller. Men ändå orolig. man har ju hört om folk som ändå blivit gravida. enligt appen är jag gravid i vecka 5 men eftersom akut ppiller stör cykeln så behöver det inte stämma tänker jag. Tankar någon? Kan barnmorskan se när jag blev gravid? Funderar även på att boka privat undersökning vid sidan om för två olika utlåtann

• Svar på tråden När blev jag gravid?
  • Roxwell

Min senaste mens var 15-19 september. Efter intag av akut ppiller så fick jag blödning även 27-30 september. Vet inte om det blev en mens eller mellanblödning. Blödde mer än jag brukar men hade inte ont vilket jag brukar ha. Sex men min man har jag haft i princip varannan dag hela perioden 

• Roxwell

har iaf förhoppning att barnmoskan kan utesluta om befruktning skedde 21/9 eller 8/10.. :( kan jag inte garantera ngt måste det bli abort.. eller invänta faderskapstest men som sagt blir det då en ?sen? abort i v10. Vill helst undvika det såklart. Men måste veta att det är min mans. 

• Roxwell

Tack för svar! Nä, 21/9 kånns ologiskt eftersom det var 2 dagar efter mens. Men om det kan ha skett den 8/10, kan utslag verkligen ges på gravtest den 20/10?

• Roxwell

Min man vill inte behålla om vi inte kan garantera. Den andre mannen visste att jag inte skyddade mig men lovade att inte komma i mig plus tog dagen efter piller (medveten om att det bara funkar innan Äl)

Svar på tråden När blev jag gravid?