Varför väljer man ett sånt liv?
Det finns en hel del som är överflödigt.
Så du tror att du är "bättre" för att du studerat något "fint". Som jag lovar dig med råge. Att de flesta människor skiter i. Det du skriver, skvallrar mer om din människosyn. Det finns dessutom olika typer av intelligens. Och jag kan redan se att du är låg i dessa. Baserat på hur du resonerar. Vissa utbildningar du pluggar på universitet. Är dessutom inte speciellt komplicerade eller svåra att komma in på. T.ex lärare.
Samhället skulle dessutom kollapsa utan dessa människor som arbetar med såna typer av jobb. Och är därför mer viktiga i samhället än det du arbetar med eller kontorsfolk. Vad är det exakt? Vänder på blad, bär på pärmar och knappar på datan lite. Eller förlåt, tar oerhört viktiga beslut. Många jobb i den sektorn är dessutom rena hittepå tjänsterna som inte behövs. Man brukar prata om "vardagshjältar" det är den gruppen du talar så illa om. Vilket jag tror bottnar mer i problem hos dig själv. Lycka, välmående är dessutom individuellt. Jag kan tycka att folk som jagar status, bryr dig om köpa massa prylar. Har missat hela poängen med vad livet ska gå ut på. Är rätt sorgliga. Lite som att man lurar sig själv. Med tro att man är "viktig" Men som för majoriteten inte kunde bry sig mindre om, om dom försökte ens.