Inlägg från: Karl03 |Visa alla inlägg
  • Karl03

Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?

Överlag positiv men har inga större förhoppningar om att något ska bli särskilt mycket bättre egentligen. 

Brottsligheten kommer vi att få dras med alldeles oavsett regering.. Det kommer inte att bli ett dugg bättre med en moderatledd regering. Men kanske inte sämre heller. 

Måste ju ge det borgerliga blocket att de i alla fall verkar ha någon slags ambition inom området rättspolitik. 

Jag tror mest det kommer att fortsätta som vanligt. Inflation och höga skatter. Mer kontroll och förbud. Skolan och vården kommer att funka fortsatt dåligt. Det ligger ju dessutom inte på regeringens bord. 

• Karl03

Med det sagt så är jag i grunden borgerlig och lite glad att S och MP inte längre regerar med stöd av V. Men ärligt talat är det lite en regering kan påverka. Särskilt på kort sikt.

Gillar inte Kristersson särskilt mycket som person men hur han blir som statsminister återstår såklart att se. Kan ju bli hursomhelst.

• Karl03
    KillBill skrev 2022-11-02 11:46:51 följande:

Det är ofattbart men faktum är att landets regering i praktiken styrs av det parti som hyser den här typen av politiker. 

nt.se/nyheter/norrkoping/artikel/nt-avslojar-nya-kommunalradet-salde-hemliga-uppgifter-till-utlandet-fastnade-i-forsvarsmaktens-falla-locket-lades-pa-nar-arendet-kom-upp-pa-svindlande-hojder/j8zgg0yj
    Där jag växte upp fanns en svensk
    -östtysk vänskapsförening där några lokala VPK pampar spenderade fritiden.
  • Karl03
    Jemp skrev 2022-11-03 16:38:47 följande:

Intervju med SD i DN om varför de inte uppfyller sina vallöften- här om bränslepriserna: "nej det funkade visst inte". 

Samma sak var det ju med elprisstödet. 

Inte för att jag är positiv till kraftigt sänkta priser på fossila drivmedel men de framstår ju enbart som väldigt okunniga. 

Fast nu sitter ju inte SD i regeringen.. 
  • Karl03
    nattuw skrev 2022-11-03 11:48:14 följande:
    Mer miljöfokus och mindre klimatpopulism. En sund åsikt som i längden gynnar alla. Förutom möjligen de som baserar sin inkomst på miljöpopulism.
     Bra sammanfattning.
  • Karl03

SD styr ju inte landet så hur SD väljare kan vara besvikna förstår jag inte, man får väl kompromissa. Ge och ta så att säga!

Men som sagt.. att enskilda partisympatisörer gnäller om nåt kanske inte är 100% representativt för helheten direkt?

Att det finns konstiga och dumma SD väljare var ju heller inte direkt nytt.

• Karl03
    nihka skrev 2022-11-06 10:18:18 följande:
    SD, Sveriges enda leksaksparti, möter verkligheten. Det går bara inte att lova vad verklighetsfjärmade vill höra.
    SD är inte den nya regeringen 
  • Karl03
    Ja vi har redan konstaterat att det är åt skogen precis alltsammans, men vi skördar ju det vi själva har sått.

Vad har du för konstruktiv lösning på debaclet?
  • Karl03
    nattuw skrev 2022-11-07 13:08:35 följande:
    Deep state teorin i ny tappning...
    Ja det var en ny tak. Big Pharma, Philip Morris och SD styr i hemlighet halva riksdagen..
  • Karl03
    theotherone skrev 2022-11-08 08:39:08 följande:
    Du verkar missa poängen. Regeringen säger att den enskilt största klimatpåverkande åtgärden är att elektrifiera fordonsflottan - sedan driver de politik som bidrar till motsatsen, dvs de gör det dyrare att köra elbil och billigare att köra de alternativ de säger sig vilja fasa ut.
    Fattas det el känns det dumt att subventionera elbilar!
Svar på tråden Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?