Hur sjuk för att ändå gå till skolan?
Sjuåringen började låta snörvlig igårkväll och är det fortfarande, men i övrigt pigg. Jag har mina skäl till att vilja få iväg hen till skolan, men tror ni hen kommer skickas hem eller inte?
Sjuåringen började låta snörvlig igårkväll och är det fortfarande, men i övrigt pigg. Jag har mina skäl till att vilja få iväg hen till skolan, men tror ni hen kommer skickas hem eller inte?
Med de rekommendationer som finns nu så kommer hen troligen inte bli hemskickad snuvig o hostig får man vara igen så länge allmäntillståndet är bra o man orkar med dagen…det är vad som gäller på förskolan o bör gälla på skolan också
Håll ungen hemma för tusan! Så sjukt egoistiskt att skicka iväg en snuvig unge till skolan där han riskerar att smitta ner allihop. Du tycker att alla andra ska få ta konsekvenserna det innebär när i sin tur deras ungar blir förkylda och måste stanna hemma? Det är en sak om de är i slutet på en förkylning och har restsnuva eller lite rethosta kvar men din unge är ju uppenbarligen i en smittsam uppstart.
Håll ungen hemma för tusan! Så sjukt egoistiskt att skicka iväg en snuvig unge till skolan där han riskerar att smitta ner allihop. Du tycker att alla andra ska få ta konsekvenserna det innebär när i sin tur deras ungar blir förkylda och måste stanna hemma? Det är en sak om de är i slutet på en förkylning och har restsnuva eller lite rethosta kvar men din unge är ju uppenbarligen i en smittsam uppstart.
Nej det tycker jag inte, men det är SKOLAN som säger att de har "ögonen på oss" och att det inte får bli massa frånvaro i år också.
Nej det tycker jag inte, men det är SKOLAN som säger att de har "ögonen på oss" och att det inte får bli massa frånvaro i år också.
I skolan där min dotter går får man gå med snuva och hosta, trodde det var så överallt. Dom flesta är snuviga och hostiga, skulle behöva vara hemma väldigt mycket om dom inte fick gå vid snuva.
Det är egentligen nolltolerans mot förkylningar på vår sons skola. men det blir ju fullständigt ohållbart. Han var hemma 4 dagar förra veckan, men idag fick han åka. Trots lite snuva och kvardröjande hosta. Ingen feber sen i tisdags, fullt pigg f.ö.
Alla mina barn var konstant sjuka mer eller mindre hela hösten och vintern förra året. Trots tät kontakt med skolan och att de jobbade hemifrån får de det att låta som att vi fejkar sjukdom.
Det hände nån gång att jag lät dem gå och de sedan skickades hem, men är ju inte hållbart att göra så varje gång.
Stanna hemma från arbetet, skolan, förskolan och andra aktiviteter om du är sjuk och har symtom som kan bero på covid-19. Exempel på symtom är halsont, snuva, feber eller hosta. Rekommendationen om att stanna hemma gäller alla åldrar.
Mia: Från att de börjar snörvla brukar det gå väldigt snabbt till de är ordentligt sjuka. Jag behöver INTE tänka på vad sjuk betyder, det vet jag mycket väl. Det är inte vårt fel att vi får hem varenda smitta som går runt. Det här är redan tredje gången den här terminen sjuåringen blir sjuk.
Mina barn ligger inte efter, tvärtom, så för den sakens skull gör det inte så mycket att de missar några dagar här och där.
Förra terminen kontaktade jag tom läkare och frågade om det går att kolla upp immunförsvaret, allt för att skolan stressade oss med hot om frånvaron.
Mia: Från att de börjar snörvla brukar det gå väldigt snabbt till de är ordentligt sjuka. Jag behöver INTE tänka på vad sjuk betyder, det vet jag mycket väl. Det är inte vårt fel att vi får hem varenda smitta som går runt. Det här är redan tredje gången den här terminen sjuåringen blir sjuk.
Mina barn ligger inte efter, tvärtom, så för den sakens skull gör det inte så mycket att de missar några dagar här och där.
Förra terminen kontaktade jag tom läkare och frågade om det går att kolla upp immunförsvaret, allt för att skolan stressade oss med hot om frånvaron.
Nu känner jag mina barn och vet hur sjukdomsförloppet brukar se ut. Tycker det är hemskt att de håller på och hotar och skräms såhär när man redan är stressad över att de blir sjuka hela tiden.