• Anonym (E)

Att göra skillnad på barnbarnen

Anonym (Mama) skrev 2022-10-05 13:55:35 följande:

Det här börjar verkligen bli påfrestande och jag vet aldrig vad jag ska säga...

Någon med erfarenhet?

Du ska väl inte säga nånting? Vänta ut skrävlet och byt ämne.
  • Anonym (E)
    Anonym (Mama) skrev 2022-10-08 19:51:46 följande:

Vi var där idag och än en gång fick både jag och svägerskan lyssna på skillnaden mellan våra barn... Önskar jag slapp åka dit, men det går inte maken med på.

Tydliga trådstarter är bra..... Så du är den som får höra att era barn är "kaos"? Ärligt talat, skit i kärringen. Upplys henne om att du med omtanke kommer att minska umgänget för deras skull, sedan får pappan åka dit själv. Skulle aldrig sätta min fot hos folk som snackar skit om mina barn på det där sättet.

Vad säger svägerskan? Måste vara lika pinsamt för henne.
  • Anonym (E)
    Virriga Vera skrev 2022-10-09 20:08:49 följande:

Jag fick av svärmor höra att jag skulle sluta att tjata på mina barn, att jag inte skulle jobba så mycket och att jag skulle vara lite mer som hennes andra son och svärdotter. Idag så är de barnen, missbrukare, arbetslösa och allmänt stökiga. Men det är ju inte föräldrarnas fel, det är ju skolan som har misslyckats. Barnen är över 30 alla. Jag som "tjatade " på våra barn har idag barn som har jobb och ett välordnat liv har ju haft tur....

En eloge till dig iaf!
Svar på tråden Att göra skillnad på barnbarnen