Det är ju märkligt formulerat, eftersom så mycket som skrivs här skapar konflikt, och ofta är medvetet provocerande skrivet.
Vet du med dig att du skrivit på ett provokativt vis så kan du kanske själv förstå vad det beror på.
Jag känner igen mig från en gång på ett annat forum då jag hade en avvikande åsikt i ett ämne. Det är ju lite kamikazebeteende att skriva motsatt åsikt i en tråd där de flesta, inklusive moderatorerna, tycks överens.
Mina kommentarer togs bort, men kommentarer om att kommentarer tagits bort fick stå kvar. På så sätt ser moderatorerna till att man får stå där med skammen. Själva ursprungskommentaren eller ursprungstråden saknas, så ingen kan avgöra om det finns flera sätt att se på saken.
Den gången skärmdumpade jag faktiskt och var på väg att skicka skärmdumparna till kommunikationsavdelningen, men då det var en samhällsdebatt som var väldigt het just då kände jag inte att det var lönt trots allt.
En tumregel i alla forum är väl att om det skulle uppfattas som provocerande att säga i ett fikarum kommer människor troligen att uppfatta det som provocerande även på forumet. Och precis som i fikarummet finns det några som får säga precis vad som helst medan andra får höra anklagelser om att de aldrig skulle våga säga så i verkligheten. Då får man ju själv avgöra, skulle jag kunna säga det här i ansiktet till någon eller inte? Svaret på den frågan ska vara ja om du skriver något på nätet, du ska kunna stå för allt du skrivit på ett eller annat sätt.
Tänk efter varför du startar en specifik tråd eller formulerar en kommentar på ett tillspetsat sätt. Är dina motiv "rena" i dina egna ögon så kan du hålla huvudet högt.
Är du någon som trollar för sakens skull kanske du ska hitta en annan sysselsättning.