Tom Araya skrev 2022-09-17 11:04:02 följande:
Varför flyttar du inte till ett muslimskt land istället då?
För att en muslim ska kunna leva i Sverige så måste antingen muslimen anpassa sig till Sverige eller Sverige anpassa sig till Islam. Jag föredrar det första, då den sekulariserade staten och religionsfriheten är ett framgångsrecept jämfört med Islamska stater och samhällen.
Gullvivor skrev 2022-09-17 00:25:28 följande:
Yngre barn är alldeles för små för att själva avgöra hur de bör uppfostras. Det är en självklarhet att det är föräldrarna som avgör hur de ska uppfostras då, barn vet inte sitt bästa. Man kan dessutom fungera väl i det svenska samhället som muslim också, det ena utesluter inte det andra.
Behöver barn sina föräldrars religion före de själva förstår den?
Jag svarar nej på den frågan. Religiös indoktrinering från födseln är inte barns bästa och det är definitivt ett avsteg från den religionsfrihet vi alla har rätt till i Sverige.
Är du själv nöjd med allt i Sverige? Om inte, varför flyttar du inte? Varför lägger vi inte ner alla partier förutom ett egentligen och så kan de som inte gillar nuvarande Sverige flytta till ett annat land?
Den logiken är bara så märklig. Jag är född här och jag älskar Sverige och vill självklart kunna bo här jag med. Därför röstar jag på ett parti som jag anser ska kunna förbättra landet även för minoriteterna som bor här.
Att utöva Islam idag i Sverige krockar inte, sålänge man inte är med i något politiskt parti i riksdagen. Det oroande är mer framtiden pga synen på Islam och muslimer. Skulle det bli svårt att utöva Islam i framtiden så finns det såklart inget annat val än att flytta. Så jag håller inte med dig om att någon måste backa idag. Eller var det något specifikt du tänkte på?
Barns bästa är att bli uppfostrade så som de fötts, dvs med tro på en Gud. Det är naturligt och vill föräldrarna fortsätta med den uppfostran så ska de få göra det även om barnen skulle bli omhändertagna. Allt annat är sjukt.