Nyans (partiet)
Läs , det är lättillgängligt.
Okej.
"Tidningarna DN och Sydsvenskan har i en granskning visat att 5 av Nyans 25 kandidater som är folkbokförda i Skåne upprepade gånger har spridit hatpropaganda mot både judar och shiamuslimer samt konspirationsteorier om både covid-19 och terrorattentaten 11 september."
Saxat från Nyheter24:
Var sjunde person som kandiderar för invandrarpartiet Nyans är dömd för brott, enligt en granskning utförd av Dagens Nyheter. Bland de 67 kandidater som står på partiets listor är 10 dömda för bland annat ofredande, narkotikabrott, dataintrång och misshandel. Partiledare Mikail Yüksel säger att han känner till domarna.
Partiet Nyans grundades år 2019, och deras tre viktigaste frågor är att bekämpa islamofobi och afrofobi, främja integration och förändra landets bostadspolitik. Störst vikt lägger man på frågor som rör islamofobi och afrofobi, och man vill bland annat ge invandrare förtur till vissa jobb genom kvotering, exempelvis inom Säpo.
Partiet Nyans vill ge afrosvenskar och muslimer en minoritetsställning i grundlagen och införa en ny brottsrubricering för islamofobi och afrofobi. Partiet vill även införa obligatoriska kurser i ?antirasism? för personer som utbildar sig till poliser och väktare.
Det går inte att kopiera från Partiet Nyans hemsida, sjukaste jag varit med om. Aldrig varit med om någon annanstans där det inte gått att kopiera och klistra in. prova gärna någon annan för att utesluta att min dator helt plötsligt vägrar just när jag går in där och markerar.
Så skriver av lite kort om bostaadspolitiken. Har ändrat vissa ord för att korta av lite samt lagt till två egna kommentarer.
*Partiet Nyans är emot fri hyressättning.
*Vill förenkla det överdrivna regelverket för bostadsbyggande och centralisera det helt och hållet genom ny myndighet, fokus på hyresrätter.
*Underlätta för privatpersoner att investera i mer än en bostad samt underlätta att hyra ut sin bostad skattefritt (min kommentar: De fixar väl moderaterna lätt, inte så att det är förbjudet att äga fler bostäder. Ahh, jag förstår. Man vill kunna ha kontrakt på flera hyresrätter samtidigt för att män ska gömma undan älskarinnor samt att folk med socbidrag ska kunna tjäna svarta pengar på att hyra ut sina hyresrätter till överpris..)
*Den nya myndigheten ska däremot se till att låta näringslivet bygga fler hyresrätter som ska förvaltas av kommuner med 0 vinstintresse.
*En viss procent av alla bostäder ska vara hyresrätter, annars ska de åläggas att betala "hyresrättsskatt"
*Hyror ska frysas i 5 år framåt.
* Alla som söker lägenheter ska göra det anonymt för att undvika diskriminering, man ska ha full insyn i hur man ligger till i kön och vilka som går före (min kommentar: hur ska det gå till om alla ska vara anonyma? I alla bostadsköer jag stått i så finns redan poängräknare och det läggs ut hur många poäng den har som står på 10e plats samt på första plats)
För övrigt är det inte fler muslimer som är bostadslösa än svenskar. Största gruppen bostadslösa är tveklöst missbrukare och de med mental ohälsa, oavsett bakgrund.