Inlägg från: Anonym (hjärnceller?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hjärnceller?)

Nyans (partiet)

Gullvivor skrev 2022-09-16 11:32:25 följande:

Jag förstår faktiskt inte vad som är så kontroversiellt med partiet, som dessutom gör att många hittar på direkta lögner som inte ens stämmer.

Själv röstade jag på partiet och än är inte alla röster räknade, men ser ut som att Partiet Nyans blir det största partiet utanför riksdagen trots att det är ett nytt parti. Mycket positivt, förhoppningsvis ökar partiet ännu mer nästa val. 

Du är för tusan inte riktigt klok. Om du vill leva i ett muslimskt samhälle med sharialagar så flytta till Afghanistan eller Saudiarabien!

Tur att de flesta muslimer är mer normala än dig!
  • Anonym (hjärnceller?)
    Gullvivor skrev 2022-09-17 00:25:28 följande:
    Tyvärr är det den synen partierna även har och det är en av anledningarna till att jag vägrar ge ett riksdagsparti min röst, med tanke på hur de  problematiserar min religion, både direkt och indirekt.

Vilken homofobi? 
    Vad gäller de antisemitiska uttalanden av andra så har man uteslutit dem ur partiet och partiledaren har även bett om ursäkt. 

Yngre barn är alldeles för små för att själva avgöra hur de bör uppfostras. Det är en självklarhet att det är föräldrarna som avgör hur de ska uppfostras då, barn vet inte sitt bästa. Man kan dessutom fungera väl i det svenska samhället som muslim också, det ena utesluter inte det andra.
    Ingen religion är mer än en hobby. Det är fullt möjligt för dig redan nu att besöka moskéer, bära huckle och be 5 gånger om dagen (inte på arbetstid givetvis) samt misshandla dina pojkbarn genom att skära av deras förhud som Allah/Gud/Storken skapade åt dem.
    Vad är det du avkräver mer av det svenska samhället? Att få aga dina barn? Böneutrop 5 gånger om dagen?

Skulle jag ha rätt att kräva det samma om min religion, satanism, i ditt hemland?
  • Anonym (hjärnceller?)

Eller kanske Gullvivor vill gifta bort sina 9åriga flickor med sina 40åriga farbröder och skapa lite härlig islamsk inavel för att sedan skicka sina lemlästade pojkar att kriga för talibaner eller IS?

Ja, det är förjävligt att det svenska samhället inte tillåter det, eller?

• Anonym (hjärnceller?)
    Gullvivor skrev 2022-09-17 13:27:29 följande:
    Hur otroligt okunnig är man när man går in på partiets partiprogram och tänker "Oj, sharialagar"? Vet du ens vad sharialagar är? Ta en promenad till biblioteket och låna en bok, är du snäll. 
    Jag vet mycket väl vad sharialagar är. Religiösa lagar, islamistiska lagar. Majoriteten av alla muslimer hatar dem och vill inte leva under ett sådant förtryck. Sedan finns det vissa saudiska prinsar och obildade talibaner som tycker att det är toppen (men själva vill de inte behandlas med sharialagar, bara folket de förtrycker ska omfattas av dessa).

Att rösta på Nyans menar jag är ett steg i riktning mot sharialagar. Fel riktning.

Du har som sagt ingenting att oroa dig för idag. Du kan besöka moskéer och be. Om du försöker kringgå lagen så kan du även skicka dina småflickor på "uppfostringsresor" till islamnationer, eller gifta bort dem.
    Vad är du orolig för ska hända?

Du verkar väldigt mån om religionsfriheten i Sverige. Frågan är varför den inte gäller dina barn och andra barn till muslimer?
    Skulle du vara helt okej med om din dotter skaffar en svensk pojkvän när hon är 16 och ber att få lämna religionen för att hon helt enkelt inte tror?
    Är du inte okej med det så är du inte för religionsfrihet.

Om du inte accepterar din dotters önskan, varför ska då helt okända människor respektera din önskan?
  • Anonym (hjärnceller?)
    Gullvivor skrev 2022-09-17 20:09:50 följande:
    .
    Anonym (U) skrev 2022-09-17 16:19:36 följande:

Står det i Koranen att män och kvinnor inte får ta varandra i handen? Jag känner flera muslimer, både män och kvinnor som inte har problem att ta i handen när man hälsar, hur förklarar du det? 

Kan du ge explicita exempel på muslimska värderingar som inte accepteras i övriga politiska partier? 

Du ignorerade Överstens anmärkning om Nyans ovälkomnande mot judar. Det finns således minoriteter som inte omfattas av Nyans ?välkomnande? politik.

Vilka har krävts ta avstånd från sin tro? Ge explicita exempel.
    Det du påstår innebär att det finns muslimska värderingar som inte är förenliga med svenska värderingar. Stämmer det?

Fysisk beröring mellan könen är inte tillåtet och det vet alla som läst på om Islam.
    Men fysisk beröring är helt okej mellan mig och dig även om vi säger att jag är lesbisk och är tänd på dig?

Finns nog många muslimska kvinnor du haft beröring med som är smyghomosexuella, de får ju tyvärr inte gå ut med sin läggning av rädsla för förföljelse och död.

Vad tycker du om det?
  • Anonym (hjärnceller?)
    Gullvivor skrev 2022-09-18 15:50:31 följande:
    Jag har redan tagit upp en del exempel. Och ja, Sverige är ett bra land och det bör vi alla vara tacksamma för, men det innebär inte att allting är perfekt.
    Anonym (AIOAR) skrev 2022-09-18 03:19:53 följande:
    Du vet mycket väl att det är en del av Islam att tro så, att de flesta svenskar inte delar den åsikten, och att du hade kunnat undvika mycket förvirring genom att nämna det.
    Jag tvivlar på att andra blivit förvirrade, utan snarare att de inte håller med mig. Hade någon inte förstått så hade jag självklart förklarat. Jag har väl inte tagit upp andras åsikter här? Utan att via lagar begränsas.

Inte just nu men Partiet Nyans anser att det ska vara förbjudet (hets mot folkgrupp). Hur menar du att det kan hetsas mot muslimer medan det sker? Att bränna Koranen är tillräckligt illa. 

Yttrandefrihet är något väldigt viktigt i en demokrati. Sen att det finns idioter som bränner koraner för skojs skull kan man tycka vad man vill om, men något brottsligt gör de inte.
    Sen måste muslimer lära sig att inte bli så himla kränkta över att någon annan pissar på något ni gillar.

Jag går inte runt dagarna i ända och blir kränkt för att jag letar efter homofobi bakom varje gathörn. Går definitivt inte ut och kastar sten på muslimer för att någon av dem uttalat sig homofobiskt. Många muslimer blev ju helt jävla tokiga under påsken då en koran brändes, började bete sig som galna vildar från ingenstans.
    Vad tycker du om det beteendet? Du kan väl inte hävda att de har rätt?

Det kommer alltid finnas folk som ogillar det man står för, man får helt enkelt lära sig att inte gå i taket för det.
    För övrigt hoppas jag att alla de som deltog i påskupproren skickas tillbaka pronto till sina hemländer och aldrig får en chans att stanna i Sverige.

Anser Nyans att hets mot folkgrupp även ska omfatta svenskar? Jag själv och även många andra svenskar bor i områden där svenskar är i minoritet. Alla ska väl vara lika värda eller hur? Det är något den nuvarande lagen felar med.

Varför skulle "talibanhora" vara värre än "svennehora"?
  • Anonym (hjärnceller?)
    Gullvivor skrev 2022-09-18 16:02:31 följande:
    Att du själv tror att de vill införa sharialagar har ingen betydelse överhuvudtaget, det enda som då är viktigt är att du inte röstar på ett parti vars politik du inte kan stå bakom. Själv anser jag att det är riktigt fult att misstro muslimer ständigt, att de minsann vill ta över Sverige och införa sharialagar bara de fick chansen. Och varför? Bara för att man tar upp frågor som berör minoriteter, bland annat muslimer. 

Och dina andra frågor och anklagelser om uppfostringsresor, tvångsäktenskap osv tänker jag inte ens bemöta. 
    Jag tror inte att Nyans vill införa sharialagar som jag sa. Jag sa att det är ett steg i den riktningen.
    De flesta muslimer hatar dessa fruktansvärda lagar. Men de finns väl också i Koranen? Visst kan man väl inte ägna sig åt cherrypicking inom islam som är okej inom vissa delar av kristendomen?

Det var inga anklagelser, det var frågan om hur du ställer dig. Varför kan du inte svara på om du vore okej med om din dotter vill lämna religionen som 16åring och skaffa pojkvän eller flickvän?
    Är det för att du inte hade varit okej med det?

Att gifta bort din dotter mot hennes vilja då? Du måste väl kunna svara på om du är okej med det eller tycker att det är fruktansvärt att det finns de som gör så?

För övrigt så tycker jag om att du gillar ditt hemland Sverige, finns så många som klagar och visar hat gentemot vårt hemland (både svenskar och migranter). Och du har lika stor rätt att leva och verka här, men det tror jag inte att någon i tråden sätter sig emot iofs.
    Sen måste jag också beundra ditt tålamod att besvara frågor från oss, eftersom du är ganska ensam om att vara praktiserande muslim och skriva här, även om du gör det enkelt för dig och vägrar besvara vissa frågor. Varför kan man ju undra?
    För att du tycker att hedersvåld och tvångsgiftermål självklart är hemskt och fel eller för att du stödjer det? Det är inte lätt att utröna när du vägrar svara och då blir det lätt att man tror att du står bakom det hemska alternativet, tyvärr. Så vore enklare om du svarar.

Många av oss känner bara muslimer som inte är praktiserande, eller som max går till moskén någon fredag då och då vid högtider. Därför blir det ju intressant att fråga någon som tycker att religion är nr 1 i livet.
    Ska också tillägga att jag tycker att frikyrkliga kristna tex Livets Ord och Jehovas vittnen är minst lika knasiga som andra supertroende. Men ni får leva som ni vill, däremot är det synd om era barn som inte har valet..
  • Anonym (hjärnceller?)
    Gullvivor skrev 2022-09-18 16:13:31 följande:
    Islam tar givetvis inte hänsyn till detta eftersom homosexualitet inte är tillåtet. Så vem bryr sig om någon kvinna vars hand jag råkat röra någon gång skulle vara homosexuell? Du har så märkliga frågor..
    För mig är det högst normala frågor.

Så vad skulle du göra med en son eller dotter som kom ut som homosexuell?

Vara med och planera straff eller mord för att de sabbat er "heder" eller förskjuta dem eller skulle du träffa dem i smyg, även om din man skulle förskjuta dem (män brukar vara mer lättkränkta när det gäller inbillad heder) eftersom man alltid älskar sina barn?

Är du konvertit förresten? Konvertiter brukar alltid vara åt det lite mer extrema hållet även om de inte vill ha sharialagar.
  • Anonym (hjärnceller?)
    Gullvivor skrev 2022-09-18 19:29:24 följande:
    Men det är just det jag ifrågasätter, inget tyder på att de vill införa sharialagar i framtiden, det är inget de heller säger. Ändå tror man att det är deras sanna avsikt.
    För övrigt har inte jag något emot sharialagar, det är ju lagar från Gud. Det betyder dock inte att jag (eller någon annan muslim) i smyg är ute efter att göra Sverige till ett sharialand. Man får lära sig skillnaden och sluta blanda ihop saker. 

Jag tycker att dina frågor är gränslösa (med tanke på att tråden dessutom handlar om något helt annat) och jag antar att du inte hade uppskattat om jag ställde dig frågan om du som homosexuell tycker det är spännande att se nakna barn på stranden. Att ens ställa frågan om man planerar mord på sina ungar som om det vore det mest normala att göra är inte bara gränslöst utan fördomsfullt också. Blanda inte ihop hedersvåld med Islam. 

Jag är förresten varken konvertit eller extrem. Det är ju det jag skrivit om här i tråden från början, vanliga muslimer som praktiserar Islam anses vara extrema och det är väldigt problematiskt.
    Jag tror inte att de ens vill införa sharialagar i framtiden och det skulle aldrig funka här. Då kan jag lova att folket skulle göra uppror! Muslimer som ickemuslimer.
    Det enda jag sade var att Nyans är ett steg åt den negativa riktningen, inte att det är Nyans mål. Men vem vet?
    Att du som inte kallar dig extrem står bakom sharialagar är inte bara det absolut mest hemska du uttalat på detta forum, det får mig även att undra hur de riktiga extremerna beter sig och ser på detta samhälle?

Du tycker alltså att det är helt okej att döda sina barn om de vill lämna religionen. Helt okej att gifta bort en dotter som kommit i puberteten. Okej, fattar att du inte ville svara på mina frågor tidigare. Du är extremist.
    Lagar från Gud? Herregud..
    Men om ni extrema muslimer vill hugga av varandra händerna vid stöld så är det väl helt okej, men dra inte in era oskyldiga barn i era sjuka levnadsregler! De har inte gett sitt godkännande.

Du hoppas förstås att dina barn aldrig kommer vilja lämna religionen så att du slipper ställas inför dilemmat om du ska mörda dem eller inte? Jag hoppas att de lämnar och får skydd av svenska myndigheter. Barn är inga ägodelar man kan behandla hur som helst!

Du får gärna fråga mig vad som helst om min homosexualitet om du vill. Men nu är vi inte i en tråd som handlar om homosexualitet. Men vill du så ger jag gärna din man några tips om hur han ska slicka dig för att du ska komma till sjunde himlen; )
    Vill han ha flera fruar, vilket förstås hade varit helt okej för dig eftersom sharia är lagar från "Gud", kanske en 12-åring som precis kommit i puberteten? Nej usch, jag vill inte ens tänka på vidriga shariapedofiler! Fruktansvärt!
    Men är det en vuxen kvinna, så skulle jag rekommendera att ni alla har sex tillsammans. Då får din man känna sig som en riktig haremsägare, det skulle han nog gilla. Han tycker säkert att det är mycket roligare än att ha er en och en. Muhammed hade ju ett harem, de hade alldeles säkert sex tillsammans allihopa. Han är ju förebilden för alla extremistmuslimska män, pedofil och allt.

Varsågod att ställa vilka frågor du vill om min homosexualitet. Du har varit snäll och svarat, jag gör självklart detsamma
  • Anonym (hjärnceller?)
    Anonym (Rafi) skrev 2022-09-18 21:45:11 följande:

Annan politik ja, som är helt ogenomtänkt, kolla deras bostadspolitik tex.

Hur ser den ut? Vore av värde för tråden om du ville dra det lite kort.

Låt mig gissa?
    Ett stort hem för varje man så att han kan ha 4 fruar? Det är ju lagar från gud..

Ett torg i varje bostadsområden där steningar/hängningar, piskrapp och handavhuggningar kan ske. För de som varit otrogna, stulit eller vill lämna religionen.
    Återigen bara vanliga sharialagar från gud som Gullvivor står bakom. Extrem? Nehej då, inte enligt henne själv. Man blir mörkrädd..
Svar på tråden Nyans (partiet)