Nyans (partiet)
Den logiken är bara så märklig. Jag är född här och jag älskar Sverige och vill självklart kunna bo här jag med. Därför röstar jag på ett parti som jag anser ska kunna förbättra landet även för minoriteterna som bor här.
Att utöva Islam idag i Sverige krockar inte, sålänge man inte är med i något politiskt parti i riksdagen. Det oroande är mer framtiden pga synen på Islam och muslimer. Skulle det bli svårt att utöva Islam i framtiden så finns det såklart inget annat val än att flytta. Så jag håller inte med dig om att någon måste backa idag. Eller var det något specifikt du tänkte på?
Barns bästa är att bli uppfostrade så som de fötts, dvs med tro på en Gud. Det är naturligt och vill föräldrarna fortsätta med den uppfostran så ska de få göra det även om barnen skulle bli omhändertagna. Allt annat är sjukt.
Barns bästa är att uppfostras till eget kritiskt tänkande och uppmuntran till att själv kunna ta ställning för eller emot. Det är demokratins framtid och gäller inte bara politik utan även religion.
För övrigt finns det inga hinder för muslimer att vara med i politiska partier och det finns många som är det. Men går man emot partiet och emot demokratiska värderingar riskerar man bli utesluten. Det har inget med religion att göra.
Som Översten påpekade, kristna syrier är inte mer utsatta i Sverige än muslimska syrier. Eller är du v annan åsikt?