Nyans (partiet)
Men grunden är såklart att det är det enda partiet där jag kan stå för det mesta (inte allt såklart!) som står i partiprogrammet. De tar upp frågor som jag tycker är viktiga och det är bra att partiet lyfter dem.
Valfusk och valfusk, men det är inte hittepå att förtidsröstlokaler vägrat placera deras valsedlar, att de gömts eller att man påstått för andra människor att partiet inte ens ställer upp i valet. Tycka vad man vill om partiet, men så gör man inte i en demokrati.
Det var inte partiet som startade den kampanjen, men när det gäller LVU så är det absolut inget konstigt att påstå att de som arbetar på socialen likt alla andra människor kan ha fördomar, de är inte fria från det. Och det är heller inte konstigt att det förekommer att barn då omhändertas på fel grunder, och att detta just skulle drabba muslimska barn.
Jag håller med dem i att man borde se över det hela samt att man ska se till så att barn som omhändertas ska uppfostras på ett liknande sätt hos familjehemmet, så undviker man att barnen blir assimilerade.
Sedan är det fake news och lögn att svenska myndigheter vill omhänderta muslimska barn. Finns ingen som helst registrering av religionstillhörighet i Sverige och det vet både du och Nyans lika bra som övriga.