Gullvivor skrev 2022-09-17 13:23:01 följande:
Är du själv nöjd med allt i Sverige? Om inte, varför flyttar du inte? Varför lägger vi inte ner alla partier förutom ett egentligen och så kan de som inte gillar nuvarande Sverige flytta till ett annat land?
Skulle jag vara missnöjd med något som ligger djupt kulturellt rotat och som för mig och mitt liv vore väldigt viktigt, så skulle jag överväga att flytta till ett land som passar bättre. Det är lite större fråga än hur vi ska lösa kriminaliteten eller bristen på vårdplatser.
Den logiken är bara så märklig. Jag är född här och jag älskar Sverige och vill självklart kunna bo här jag med. Därför röstar jag på ett parti som jag anser ska kunna förbättra landet även för minoriteterna som bor här.
Nej, det är ingen märklig logik. Sverige har redan varit där med ett religiöst samhälle, något vi under lång tid utvecklats ifrån till något bättre.
Så det finns starka skäl till att motverka en tillbakagång.
Vad är det som enligt dig behöver "förbättras" för minoriteter i Sverige? Vi har ju redan alla som bor här samma och långtgående rättigheter och friheter. Eller är det just det du har problem med?
Att utöva Islam idag i Sverige krockar inte, sålänge man inte är med i något politiskt parti i riksdagen. Det oroande är mer framtiden pga synen på Islam och muslimer. Skulle det bli svårt att utöva Islam i framtiden så finns det såklart inget annat val än att flytta. Så jag håller inte med dig om att någon måste backa idag. Eller var det något specifikt du tänkte på?
Du verkar leva i förnekelse av vad Islam är jämfört med svensk kultur.
Islam är emot religionsfrihet, emot demokrati, emot andra trosinriktningar, emot jämställdhet, emot allt som går utanför heteronormen och kärnfamiljen, emot det moderna svenska/västerländska samhället.
Är man som muslim beredd att göra avsteg från sådan bokstavstroende Islam, så är Sverige ett paradis att leva i som det är, annars blir det oerhört svårt och du hamnar utanför.
Barns bästa är att bli uppfostrade så som de fötts, dvs med tro på en Gud. Det är naturligt och vill föräldrarna fortsätta med den uppfostran så ska de få göra det även om barnen skulle bli omhändertagna. Allt annat är sjukt.
Barn föds inte med en tro på Gud.
Har du tänkt på att det bara är muslimer som anser att deras barn föds som muslimer, ingen annan?
Reflektion på det?