Elkostnad
Anonym (Egoister) skrev 2022-09-16 13:45:25 följande:
Skrämmande att vi tidvis kanske får elen avstängd i vinter på grund av att vissa idioter måste tvätta en maskin om dagen bara för att de råkar ha två småbarn och inte orkar hantera för mycket tvätt åt gången. Du kan omöjligen fylla en hel tvättmaskin varje dag. Ego!
Någon får räkna ut vad elpriset skulle varit om vi nu hade haft full snurr på 2 reaktorer i Barsebäck och 4 i Ringhals... Sen får de som orsakat detta haveri personligen ta konsekvenserna av det genom att stå för mellanskillnaden.
Jag tackar min lyckliga stjärna för att jag nu hade turen att bo i en BRF som hade vett nog att ha bundet elpris på lång sikt när all denna skit träffade fläkten.
Så nu sitter jag med 65öre/kwh och en månadskostnad för el på runt 100kr fram till 2026, så nu drabbar det inte mig personligen.
Men jag har många vänner och bekanta som fått sin privatekonomi fullständigt sönderslagen av detta.
Som förra inlägget skrev, rikta er frustration över rådande förhållanden dit den hör hemma, mot de som är ansvariga för att vi nu sitter i skiten så djupt som vi gör.