• Zaxika

Om exet träffar någon ny

Det är en känsla du får jobba med. Det blir ju mer definitivt när man träffar en ny. Mer på riktigt att det är över och att chansen kanske aldrig kommer åter. Just nu skulle det ju lika gärna kunna vara en paus. Även om ni gjort slut. 
    Men jobba med tankarna att det är inte han du ser som din framtida partner. Fokusera på vad du vill ha i en relation. Går han på dejt, raggar på krogen eller träffar en ny så kul för honom. Man kan vara glad för den tiden man hade tillsammans, du har säkert lärt dig massor om dig själv och vad du söker hos en ny partner. Det tog 3 år får mig att sluta vara hjärtekrossad, 5 åt att inte tänka på exet varje dag och nu efter 8 år så kan jag ändå känna lite glädje över det som var bra i vår relation. Alla år var inte bortkastade. Jag är nu i en ny relation som jag försöker vårda bättre och jag är mer mån om att jag ska få må bra också. Och min nya relation är betydligt mer hälsosam än min gamla. Jag är lycklig och hoppas vi får många fina år tillsammans. Men det finns ju inga garantier. Bara här och nu. 

Svar på tråden Om exet träffar någon ny