HSOF skrev 2022-09-11 18:05:15 följande:
Ja då röstar du ju indirekt på V och Maggan. C har ju inte heller haft någon egen politk de senaste fyra åren mer än att vara väldigt anti SD, det är deras största fria i det enfrågepartiet. V och C kommer att jobba fint tillsammans om de vinner valet, inga problem för Annie-partiet att gå vänster igen, hon är ju trots allt röd under skinnet.
Att SD som länge haft den rätta politiken som alla övriga partier börjat ta efter skulle vara odugliga är ju bara dumhet. De får väl bevisa sig precis som alla andra partier som varit nya fått göra. Skulle din tes stämma så är det bara S som man kan rösta på för de har ju styrt Sverige mer eller mindre de senaste 100 åren ganska ensamma.
Jag röstar lika mkt indirekt på V som jag hade röstat på SD om jag röstat L. Kanske tom mindre.
Jag tror dock att C kan få igenom mer än L, då jag ser att L kommer behöva kompromissa mer.
Jag anser inte att Sd har en genomtänkt politik och jag anser att flera av deras politiska representanter är långt från hur jag vill ha mina folkvalda. Jag har också miljöpolitiken som en av mina hjärtefrågor och det delar jag inte med SD.