Anonym (Mama) skrev 2022-09-07 05:17:17 följande:
Det var inte alls min avsikt att göra någon upprörd.
Att det inte skadar är inte samma sak som att det inte är olämpligt. Förstår verkligen inte syftet alls. Varför vill man "öka chansen" att de blir använda av 13-åringar?
Det är högst lämpligt att prata med 13-åringar om hur en kondom ser ut, hur den används och ffa varför. Eller du kanske är redo att bli mormor...?
Anonym (Mama) skrev 2022-09-07 07:54:36 följande:
Som sagt. Jag har inga som helst problem med att de informeras, men det där igår kändes som att de gick för långt.
Just min dotter kunde se humorn i det även om hon var ställd till att börja med, men vissa andra kanske tog extremt illa vid sig?
Jag är själv strax över 30, så jag hade motsvarande undervisning första halvan av 00-talet, men jag hade inte varit bekväm med att se sånt tillsammans med klassen. Tyckte det var obekvämt nog att de prackade på oss kondomer.
Sluta tillskriva andra unga personer obehagskänslor bara för att DU tyckte att det var obekvämt med kondomer. Många tycker att det är spännande, pinsamt och lite fnittrigt men för många är det jätteviktig information att få till sig i tid. Din dotter verkar inte ha tagit illa vid sig, ska du vara kränkt by proxy lite bara för att...? Släpp det. Hon har sett det hon har sett, hon har hört det hon har hört, och lika bra är det. Kunskap är viktigt, i det här fallet "livsviktigt".