Jag gick i åttan när vi hade sexualkunskapsundervisningen. Vi fick verkligen en undervisning av "way too much"-kaliber och det varvades in i nästan alla våra skolämnen under ett antal temaveckor... På svenskan skulle man skriva uppsats som berörde sex och samlevnad, samma på engelskan, vi såg filmer och dokumentärer om ämnet - och en film var i princip en porrfilm. På bilden skulle vi skapa typ en penis i lera, eller en vagina, eller en naken gravid kvinna o.s.v. Vi gjorde också besök på ungdomsmottagningen - där fick vi inte se och känna på sexleksaker, däremot fick vi alla hem kondomer av en mix av olika slag (även smaksatta, knottriga m.m.), och barnmorskan gick igenom i princip vartenda preventivmedel som finns - fördelar, nackdelar, hur en spiral sätts in och så vidare. Vi fick också lära oss om olika sexleksaker, från penisringar till vibratorer till dildos, men dessa var dock inte fysiskt på plats på skolan, utan vi fick se bilder. Också bilder på strap-ons... Alltså det var extremt ingående på alla plan, men jag tror nog att alla i årskurs 8 det året var väldigt nöjda med undervisningen! Kommunal skola, är 28, så det är förstås några år sedan nu, men jag blir inte förvånad om sexleksaker visas fysiskt numera.