Inlägg från: Anonym (Skola) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skola)

Sexualkunskap och möte med ungdomsmottagningen

Anonym (Mama) skrev 2022-09-07 07:54:36 följande:

Som sagt. Jag har inga som helst problem med att de informeras, men det där igår kändes som att de gick för långt.

Just min dotter kunde se humorn i det även om hon var ställd till att börja med, men vissa andra kanske tog extremt illa vid sig?

Jag är själv strax över 30, så jag hade motsvarande undervisning första halvan av 00-talet, men jag hade inte varit bekväm med att se sånt tillsammans med klassen. Tyckte det var obekvämt nog att de prackade på oss kondomer.

Du har inte tänkt på att det säkert finns elever som tar illa vid sig av att läsa om krig och kungahus? Eller religion?

Tar man illa upp av skolans ämnen är det nog man själv som har störst problem. Skolan är till för lärdom och förberedelser inför vuxenlivet. Blir man kränkt över att lära sig, det är rätt illa..
  • Anonym (Skola)
    Anonym (Mama) skrev 2022-09-07 12:40:04 följande:
    Nope, hon var som sagt planerad.
    Du var alltså 19 och planerade barn?
    Minst sagt ovanligt. Hade du ens hunnit ta studenten innan du blev gravid?

Ovanligt kanske. Men minns att jag hade en klasskompis som yngre som älskade barn, intresserad av allt omkring barn, hur de tillverkas och förlöses också. När hon blev mamma efter studenten så var jag inte det minsta förvånad. Hon hade längtat efter barn hela livet typ. Så självklart existerar sånt även om det är ovanligt.
Svar på tråden Sexualkunskap och möte med ungdomsmottagningen