Inlägg från: Anonym (Utveckling) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Utveckling)

Sexualkunskap och möte med ungdomsmottagningen

Men om sex osv hade man ju redan full koll på innan sexualkunskapen ens skedde i skolan, förlora oskulden gjorde både jag och mina vänner vid 13 års ålder, dvs när lektionen väl kom var det redan försent. Jag tycker verkligen att skolorna bör starta tidigare med undervisningen. I dagens samhälle sker dessutom allt bra mycket tidigare än för bara 10 år sen (smink,sex,alcohol,tobak,osv) 

Men som andra säger, är väll bara bra att barnen får kunskap och lära sig, oavsett om det är en smaksatt kondom eller hur olika dildos känns att ta på, det är ju kunskap det också.

• Anonym (Utveckling)

Bara att vissa här skriver att prata om sex och samlevnad kan ge ett obehag hos vissa barn bevisar ju bara hur mycket undervisningen verkligen behövs ? Ska ju vara precis lika självklart att kunna prata om sex som allt annat, inte konstigt att barn inte vågar tala med sina föräldrar om sådant när till och med föräldrarna verkar tycka det är konstigt att barnen vet om sexleksaker i tonåren..  

Alla är vi olika individer självklart men nu finns det faktiskt väldigt många 13 åringar som har sex och använder leksaker redan och där just all denna kunskap är viktig hos även precis i denna ålder, och sen finns det de barn som ännu inte släppt dockorna än men som kommer behöva denna information senare oavsett.. 

Jag kan för allt I världen inte förstå hur man som förälder försöker "skydda" sin tonåring från att utsättas för att tala om sådana naturliga ämnen. Oavsett om det är en smaksatt kondom, vilka olika leksaker som existerar och hur man skyddar sig på alla vis möjliga. 

Svar på tråden Sexualkunskap och möte med ungdomsmottagningen