Inlägg från: Themis |Visa alla inlägg
  • Themis

Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler

Kan bara hålla med om analysen. Som (f.d.) liberal är man politiskt hemlös i Sverige idag.

Att bidra till ökat inflytande för SD är för en välutbildad och laglydig kunskapsälskare helt omöjligt, så därför blir det rött nu.

Jag antar att SDs valarbetare i vanlig ordning kommer att trakassera andra partiers valarbetare (bl.a. vänner till mig) under valet, och att deras anhängare fortfarande inte fattar ett jota av vare sig makroekonomi eller hur farligt det är när simpla huliganer i partitröjor tar sig den rätten och hotar demokratin.

Svensk politik har allvarlig förstoppning, man kan bara hoppas att den inte är obotlig. 

Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
  • Themis
    vissli skrev 2022-08-29 14:50:22 följande:
    Nyfiken varför du tror att tre partier till vänster om mitten (S, V, MP) plus ett parti som har ett spektrum runt mitten ihop bara skulle bli ?lite till vänster??
    För att vi inte har varken en ordentlig vänster eller en ordentlig höger i vårt land?

Allt är rätt mycket i mitten om man jämför globalt.

Inte ens den unge och rätt högljudde moderatkillen på mitt jobb vill privatisera vård och skola helt. Det är ändå främmande för honom.

Inte ens bekanten med den utsatta uppväxten som röstade på KPML (r) som tonåring vill göra revolution på riktigt, och efter att ha snackat en del med min man så tyckte hon att det var en reko kille som hon kunde rösta på, i alla fall  kommunalt. Min man var då liberal...

Gemensamt för alla är väl att vi gärna vill tro på personerna vi väljer. Känna att de är levande och riktiga människor som i någon mån förstår oss och bryr sig om vårt samhälle. Men hur man sedan ska styra skutan mot det vi alla vill se - fler självförsörjande, färre kriminella, bättre skolresultat, kortare vårdköer och lägre elpriser- där blir det svårt att hitta någon enighet.
    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
Svar på tråden Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler