Inlägg från: Anonym (Tröttsamt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tröttsamt)

Rösta blått = SD?

Anonym (Nej) skrev 2022-08-10 16:37:38 följande:
    Ja och det är precis så jag resonerar och röstar L. Men att bli skälld för att stötta SD för det tycker jag är lågt. 

Man ska rösta som man anser är bäst själv. PUNKT.

Och angående att du blir "skammad", vad är det för folk du har runt dig?! Ska du rösta S-blocket tänker de? S som egentligen har mycket gemensamt med Sd om man bortser från just den fråga som alla skriker främlingsfientligt om, tills S själva kommer med förslaget när det blir "rumsrent".

Lite lågintelligent att hålla på så, och ja även när partiledare håller på och hetsar och mer eller mindre försöker hota om konsekvenser för att rösta på ena eller andra bokstaven. Ängsligt och töntigt att inte kunna hålla sig saklig utan måste börja med påhopp. 

Lite som när argumenten tar slut och man börjar med känsloargument och personpåhopp.

• Anonym (Tröttsamt)
    KillBill skrev 2022-08-14 10:20:28 följande:
    Jag har läst förslaget samt läst intervjun med Johan Pehrson i GP där han förklarade att att om inte föräldrarna hörsammar myndigheternas uppmaning att skicka barn med otillräckliga språkkunskaper till dagis  så kan det vara läge att omhänderta barnet. Detta är inte liberala idéer. Gör vi en liknelse så blir det tydligare:

Tänk dig att två svenska föräldrar väljer att flytta till Frankrike. I hemmet finns en en tvååring och en nyfödd. Franska myndigheter kommer på besök och upplever inte att din tvååring som nyss sagt sina första ord pratar tillräckligt bra franska och förklarar att om barnet inte placeras på förskola så kan franska myndigheter komma att tvångsomhänderta ditt barn. Skulle du vilja leva i ett sådant samhälle?

Jo men varför skulle man inte ta hjälpen att få språket på plats? Varför skulle det behöva gå så långt? 

• Anonym (Tröttsamt)
    Flash Gordon skrev 2022-08-16 10:08:29 följande:
    Det är ingen konflikt ens eftersom S just förslagit tvingande förskola från tre års ålder för barn "som inte bott så länge i Sverige"
    Precis och i ett slag blev förslaget rumsrent och inte alls främlingsfientligt/rasistiskt.... Flört
  • Anonym (Tröttsamt)
    Anonym (L) skrev 2022-08-16 11:20:38 följande:

Hade gärna sett en borgerlig alliansregering men då nuvarande alternativ står mellan en S-ledd mittenregeri ng och en ultrakonservativ regering så blir det tyvärr det förstnämnda som jag går för.

Kom igen, det är bara löjligt att kalla våra svenska alternativ för ultrakonservativa... Det går liksom lite inflation i att använda epitet och "alieniera".

(nej jag är inte M, SD eller KD, men tycker att det bara blir tramsigt och polariserat, precis lika tramsigt som att kalla V och S kommunister) 
Svar på tråden Rösta blått = SD?