Han kallar mig fitta
Att han återkommande kallar dig så grova saker som "idiot" och "fitta" är inte okej. Naturligtvis inte att ta tag i någon i det läget heller, men går liksom inte att jämföra och det kan DEFINITIVT aldrig motivera att han kallar dig såna saker ändå. Two wrongs don´t make a right.
Nu kanske du har skrivit det någonstans och jag missat det (inte läst tråden) men han behöver ju få veta att det är oacceptabelt vid ett tillfälle då ni har det bra och inte är i affekt. Han behöver förstå att det är något han måste ändra på, och faktiskt ganska radikalt visa en förändring. Nu säger jag ingenting om dig för jag vet ju inget om hur du agerar före, under och efter. Det finns antagligen saker du också behöver vara beredd att ändra på, MEN, som sagt. Det finns inget i ditt beteende som ursäktar hans. Att man kan bli fruktansvärt arg är en sak, men affekt eller ej är man fortfarande ansvarig för sitt egna beteende. Jag hade exempelvis aldrig accepterat en partner som återkommande kallade mig idiot. Det hade krävt ändring eller separation. Barn ska absolut inte växa upp och behöva höra att föräldrarna säger så till eller om varandra.