Inlägg från: KalleXL81 |Visa alla inlägg
  • KalleXL81

Vänstersväng i korsning.

Innan vansinnet med nya regeln om rondelltrafik infördes var det aldrig några incidenter i rondellerna, där dom i rondellen självklart hade företräde. Nu när man gjort tvärtom gäller vilda västernreglerna, framförallt om det finns Stalkers i rondellen.
    Likaså vansinnet med dubbla budskapet som gäller på motorvägar. Vi vet att  hastighetsskyltarna som talar om vilken hastighet som gäller, gäller både innerfilen och ytterfilen, men det bryr sig stalkers inte ett dugg om, som använder ytterfilen som sin egen racerbana som med ljustutan terroriserar framförvarande bilist som i 200 blås ligger 30 cm från framförvarande bilist  som följer hastighetsreglerna. Att bakomvarande bilist skall hålla avstånd till framförvarande bil, det gäller tydligen inte när stalkers som ligger bakom.
    Det sjuka är att detta är helt lagligt, där ytterfilen skall hållas ren så omkörare  kan blåsa på bäst dom vill som bevisar att det är stalkers som har rätten vad som är rätt eller inte.

Dubbla budskap
  • KalleXL81

Vadå Va, Kör du inte bil i och kring städerna

• KalleXL81
    Hamngatan100 skrev 2022-08-08 16:23:38 följande:
    Jo visst. Jag fattade bara inte var rondellerna kom in i bilden.

Om man vill följa hastigheten finns det väl ingen anledning att ligga i vänster fil. Ligg då till höger så kan de som vill överskrida hastighetsgränsen göra det utan att ligga 30 cm bakom och blinka. 
    Jag kände på mig att jag skulle bli påhoppad för detta. Det stämmer att tråden handlar om rondelldiskussioner men det finns fler idioter  på andra ställen i trafiken som jag tyckte kunde nämnas där också.
  • KalleXL81

Snacka om pajkastning hit och dit, sånt tillför inte forumtrådarna någon fördel eller glädje.

Svar på tråden Vänstersväng i korsning.