Inlägg från: Annemarit123 |Visa alla inlägg
  • Annemarit123

BF APRIL 2023

Hej!
    Hoppar in i tråden nu. Skulle ha mensen i söndags. Plussade i måndags med digital som visade 1-2 och sedan i tisdags som visade 2-3. Är ändå så orolig för missfall. hur håller man dessa katastroftankar i schack ? 

grattis till alla som plussat, ska bli så kul att följa tråden.

Är i vecka 4 + 2, mina symtom är ont i bröst, molande värk, lite illamående, 

• Annemarit123
    Workoutdaily skrev 2022-08-01 20:57:51 följande:

Och åter till KUB frågan, vi gjorde Nipt test i samband med att sonen föddes och tänker förmodligen göra det igen. känns svårt att göra Kub och få osäkert resultat, isåfall bättre att inte veta alt att få ett ordentligt svar. Men vi har inte bestämt oss, man vet ju ändå inte vad framtiden har att utvisa för en..

Ja tänker samma gällande KUB. enda jag känner är att Nipt är så dyrt att bekosta själv. 
    Kan man få det om det finns kromosomavvikelser i familjen?
  • Annemarit123

På frågan om symtom;
    Jag är i vecka 5+3 och har ömma och fylligare bröst, illamående till och från, molvärk och väldigt väldigt trött. Sen har jag dessutom en svullen mage. Tänker att det inte är möjligt att det redan ska kunna synas men jag tycker nästan det, haha! 

Jag är väldigt sportig och tränar ca 4-5 dagar i veckan. Kommer fortsätta med träning på samma sätt, men kommer såklart lyssna på kroppen under graviditetens gång. Hurdan inställning till träning under graviditet har ni ?

• Annemarit123
    Fia92 skrev 2022-08-06 19:45:47 följande:

Tack för all pepp! Jag VET ju att alla graviditeter är olika och att det inte är helt ovanligt att symtom kommer och går men det är så svårt att ta till sig det när det blir exakt som det var när det blev ett missfall. 

Idag har jag haft väldigt ont i magen. Hoppas att det bara är normal molvärk. Min enorma trötthet och höga puls vid minsta ansträngning är fortfarande helt borta vilket känns oroväckande. Vi har i alla fall bestämt oss för att boka ett privat ultraljud om några veckor. Är det någon annan som också ska göra det?

Att de här första veckorna ska vara så jobbiga! Jag trodde man skulle känna sig lugnare med barn nummer två men icke?

Det är snarare tvärtom för mig, är mer orolig nu med barn nr 2 än jag var med ettan! 

Vi kommer inte göra VUL men en tidigt ultraljud kring vecka 12. Hur ska ni andra göra?

• Annemarit123

Fick sån panik nu.
    var på toa för ett tag sedan och hade lite lite röda spottings på pappret. nästa toabesök hade jag inget.
    är Jätterädd jag fått missfall. 

hade velat göra ett tidigt ultraljud för att se. Bor i östersund, så det är inte jättelätt att få VUL. 

vad kan man göra?

Svar på tråden BF APRIL 2023